نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حرکت ایستگاه بین المللی فضایی در مقابل خورشید

منظره ای که در عکس بالا می بینید سیاره جدید و عجیبی نیست بلکه همان ستاره خورشید است. علائم بسیار کوچکی که در سطح خورشید دیده می شود در واقع جابجایی های ایستگاه فضایی بین المللی است. بیل اینگالز (Bill Ingalls) به عنوان یکی از عکاس های ارشد فعال در سازمان ناسا، در روز 6 سپتامبر برابر با یکشنبه 15 شهریور در پارک ملی شناندو عکس هایی تهیه کرده است که در آن جا به جایی های ایستگاه فضایی بین المللی با پس زمینه خورشید دیده می شود

. سپس ایستگاه فضایی بین المللی با کنار هم قرار دادن این تصاویر، عکس بالا را ایجاد کرده است. این عکاس پیش تر در ماه آگوست نیز عکسی از ایستگاه فضایی بین المللی با پس زمینه کره ماه تهیه کرده بود. اگر شما علاقه مند به دیدن آن هستید می توانید به وب سایت مربوطه که در ادامه لینک آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت مراجعه کنید.. برای تهیه این عکس نکات زیادی مد نظر قرار داشته است؛ از جمله این نکات می توان به این امر اشاره کرد که در طول این مدت، این فضاپیما با سرعت 5 مایل بر ثانیه در حال حرکت بوده است. این سرعت به اندازه ای است که می توان با آن کره زمین را در 90 دقیقه دور زد.

شایان ذکر است که این عکاس در سابقه کاری خود موارد بسیاری از عکس های ویژه تهیه شده با کمک ایستگاه بین المللی فضایی دارد که این عکس ها در قالب یک گالری ویژه در وب سایت ناسا قرار گرفته اند، البته این گالری تنها متعلق به این فرد نیست بلکه سایر عکاسان حرفه ای فضایی نیز در آن سهم دارند. برای مشاهده این گالری می توانید اینجا کلیک کنید.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل