نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از فستیوال پردیس تکنولوژی در برزیل

سینا پرس : فستیوال مشهور پردیس تکنولوژی یا  Campus Party که به صورت سالانه برگزار می شود در سال جاری به میزبانی شهر سائو پائولو در کشور برزیل آغاز به کار کرده است . این فستیوال تکنولوژیکی از تاریخ سوم فوریه برابر با چهاردهم بهمن ماه افتتاح شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت . بر اساس برنامه از پیش تعیین شده ، مراسم اختتامیه این فستیوال در روز دهم فوریه برابر با بیست و یکم بهمن ماه بر پا خواهد شد . در این فستیوال ، بیش از 8 هزار نفر از متخصصان کامپیوتر ، هکر ها ، گیمر های حرفه ای و متخصصان شبکه از سراسر جهان گرد هم آمده و در این رویداد مهم کامپیوتر و اینترنت شرکت می کنند .  در این رویداد علمی شرکت کنندگان به انجام فعالیت های مختلفی از جمله معرفی نقاط ضعف و راه های نفوذ به برنامه های مشهور کامپیوتری و شبکه های اینترنتی و بازی های کامپیوتری می پردازند . بسیاری از بازی های کامپیوتری و انیمیشن های طراحی شده نیز برای نخستین بار در این مراسم مورد استفاده و ارزیابی قرار می گیرد .

بر اساس گزارش رسانه های محلی ، استقبال از این فستیوال در سال 2015 به اندازه ای وسیع و بالا بوده که بسیاری از شرکت کنندگان برای ورود به محوطه در نظر گرفته شده برای فستیوال فوق ، ساعت ها در صف ایستادند . از سوی دیگر در این مراسم ، جدید ترین کنسول ها و ابزارهای جانبی بازی های کامپیوتری معرفی و ارائه شده و به صورت رسمی توسط افراد حرفه ای در این حوزه مورد آزمایش و ارزیابی قرار می گیرد .  گفتنی است این فستیوال به صورت بیست و چهار ساعته در طول یک هفته فعالیت خود برقرار بوده و بسیاری از شرکت کنندگان نیز در چادرهای تعبیه شده جهت سکونت در این محل اقامت می کنند . در حاشیه این فستیوال ، کنفرانس های علمی و پژوهشی متعددی در حوزه علوم کامپیوتر برپا می شود .

در پایان باید خاطر نشان کرد که نخستین فستیوال پردیس تکنولوژی در سال 1997 در کشور اسپانیا برگزار شده و پس از آن کشور های مختلفی به صورت دوره ای میزبانی این رویداد را بر عهده گرفته اند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل