نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لزوم گنجاندن قوانین موردنیاز توسعه فضای مجازی در برنامه ششم

حمیدرضا احمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در برنامه پنجم به این موضوعات توجه کافی نشده بود بنابراین لازم است شورای عالی فضای مجازی به رفع نیازهای این حوزه در برنامه ششم، اهتمام جدی داشته باشد.

وی گفت: کمیته تدوین قوانین مورد نیاز در برنامه ششم باید در شورای عالی فضای مجازی تشکیل شود تا قوانین، مقررات و آیین نامه های مورد نیاز در این برنامه درنظرگرفته شود.

برطرف شدن چالش های فضای مجازی با اجرای دستورات رهبری
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات، ابلاغ اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد توسعه فضای مجازی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: چالش های حوزه فضای مجازی با اجرای دستورات رهبری در ابلاغیه اخیر ایشان، برطرف می شود.
احمدیان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در احکام اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی، وظایف و ماموریت های این شورا را به درستی ابلاغ کرده اند.
وی، به انتخاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این شورا با ترکیب جدید می تواند در حوزه فضای مجازی و ICT اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
احمدیان، به برخی اختلاف نظرها اشاره کرد و گفت: تضادها و عدم همگرایی ها سبب کندی برخی امور در حوزه فضای مجازی شده که لازم است فارغ از این اختلاف نظرها به توسعه فضای مجازی کشور اهتمام بیشتری شود.

 تدوین سیاست های لازم مهمترین وظیفه شورای عالی فضای مجازی
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات، تدوین برنامه ها و سیاست های لازم را مهمترین وظیفه شورای عالی فضای مجازی دانست و گفت: لازم است این شورا در حوزه سیاستگذاری، موثرتر ورود کند.
احمدیان، اینترنت ملی و محتوای ملی را از موضوعات مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: به رغم گسترش اینترنت، توجه کافی به محتوای فارسی نکرده ایم؛ این درحالی است که این موضوع باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
احمدیان، سیاستگذاری شبکه ملی اطلاعات، توسعه محتوای بومی و اسلامی در فضای مجازی به ویژه اینترنت و تامین زیرساخت های حیاتی کشور در این حوزه را از مهمترین برنامه های شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله منصوب کردند.
ایشان در این حکم با اشاره به اهمیت شورای عالی فضای مجازی در ' مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات این عرصه ' و همچنین وظایف اصلی این تشکیلات یعنی ' سیاستگذاری، مدیریت کلان، برنامه ریزی و تصمیم گیری لازم و به هنگام و نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در فضای مجازی ' 10 محور مهم وظائف و ماموریت های شورای عالی فضای مجازی را ابلاغ کردند.
در بند پنج این حکم بر تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات پس از تصویب طرح آن در شورای عالی و نظارت مستمر و موثر مرکز ملی بر مراحل راه اندازی و بهره برداری از آن تاکید شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل