ساخت ماده ای با ساختار ترمیم خودکار

بسیاری از دانشمندان با مشاهده یک فیلم علمی و تخیلی در سال های میانی دهه آخر قرن بیستم، شگفت زده شده بودند. در این فیلم که نابودگر 2 نام داشت، یک روبات ویژه حاضر بود که بدن او ساختاری مشابه با جیوه داشت و تمامی آسیب های وارده به او به صورت مستقیم و خودکار ترمیم می شدند. حال دانشمندان سال ها پس از ارائه این تئوری در یک فیلم علمی و تخیلی موفق به تبدیل آن به واقعیت شده اند.

این ساختار ساخته شده توسط دانشمندان در حقیقت از یک مایع خاص که بین دو لایه نگه دارنده نگهداری شده است تشکیل می شود. در صورت آسیب رسیدن به لایه های نگه دارنده، این مایع می تواند به سرعت در این قسمت ها پخش شده و جلوی آسیب را بگیرد. این فرایند به صورت کلی بدون نیاز به دخالت انسان خواهد بود و به این ترتیب آسیب های وارده به این ماده به صورت خودکار ترمیم خواهد شد.

این ساختار می تواند در سفینه های فضایی و یا ماهواره ها بسیار مفید باشد. گردش به دور زمین مانند پای گذاشتن در میدان مین است و حضور هزاران قطعه سرگردان در فضا ممکن است هر آن موجب برخوردهای منتهی به آسیب دیدگی سفینه شود. حال با اعمال این ساختار در سفینه ها، این دست از آسیب ها به صورت خودکار ترمیم خواهند شد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا