نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدیویی از دستگاه تبدیل تنفس به صدا

تعداد قابل توجهی از مرد در جهان با مشکلات فیزیکی و حرکتی روبرو هستند. در میان این افراد، کسانی هستند که جتی قابلیت سخن گفتن را نیز ندارند و نمونه بسیار مهمی از آنها را باید دانشمند و فیزیکدان مشهور، استیون هاوکینگ دانست. سال ها است که ساختارهای مختلفی برای سخن گفتن این افراد طراحی شده است ولی به تازگی یک سیستم جدید برای این کار طراحی شده است که می تواند این افراد را بدون نیاز به تقلا و تلاش زیاد به سخن گفتن وا دارد.

این سیستم جدید تنها از هوای خارج شده از بازدم این افراد استفاده کرده و با کمک یک الگوریتم کامپیوتری می تواند آن را به اصوات قابل شناسایی برای انسان تبدیل کند. به عبارت ساده تر باید که گفت که این دستگاه تنفس فرد را به جملات صوتی تبدیل می کند.

دانشمندان با بررسی افرادی که قادر به سخن گفتن نیستند دریافته اند که تلاش آنها برای سخن گفتن با ایجاد مقادیر متفاوتی از هوای خروجی در بازدم همراه خواهد بود و با توجه به این فشار، الگوریتم کامپیوتری یاد شده می تواند به شناسایی هر عبارت پرداخته و آن را با کمک یک نرم افزار شبیه سازی صوتی، به دیگر افراد انتقال بدهد.

سازندگان این ساختار امیدوارند که اختراع آنها بتواند افرادی که توانایی سخن گفتن ندارند را یک گام دیگر به حضور فعال و عادی در اجتماع نزدیک سازد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل