نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حمایت ستاد توسعه زیست فناوری از اولویت های اعلام شده سازمان ها

 ستاد توسعه زیست فناوری بر اساس اسناد جاری، حمایت، هدایت و هماهنگی موسسات و مراکز فعال ومرتبط با زیست فناوری را برعهده دارد، بنابراین درنظر دارد با اهتمام ظرفیت های فکری هر گروه پژوهشی، مرکز تحقیقاتی، پژوهشکده، قطب علمی و یا پژوهشگاه ها نسبت به تهیه اطلس ظرفیت های علمی و فناورانه حوزه زیست فناوری درکشور اقدام کند.
این ستاد در نظر دارد با مدیریت بسامان و پیگیری ماموریت محوری درهر واحد علمی، بر یک عرصه اولویت دار اختصاصی و با هدف عمق بخشی به تسلط دانشی و تحقق نیاز کاربردی کشور امکان حمایت های هدفمند اعتباری را فراهم کند.
از این رو مراکز مختلف (دانشگاه، مؤسسه، پژوهشگاه، پژوهشکده ، قطب علمی) با توجه به تمامی ظرفیت های زیست فناوری موجود می توانند یک و حداکثر تا سه موضوع محوری اصلی و اولویت دار در حوزه زیست فناوری که امکان تمرکز بیش از 50 درصد ظرفیت نرم افزاری، سخت افزاری و نیروهای دانشی و تحصیلات تکمیلی در اختیار دارند، با رویکرد آینده نگارانه، به همراه دستاوردهای مورد انتظار در طی یک برنامه 3 تا 5 ساله، انتخاب و جهت تصمیم گیری های آتی به ستاد اعلام کند.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، لازم به ذکر است انتخاب حداکثر سه موضوع اولویت دار حوزه زیست فناوری با توجه به ظرفیت های موجود هر بخش اختیاری است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل