نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درمان رادیوتراپی در نوعی سرطان پروستات کاربرد ندارد

دکتر محمدعلی زرگر در گفت وگو باایسنا، با بیان اینکه تنها در 10.1 درصد از مبتلایان سرطان پروستات علائم کلینیکی یافت می‌شود، گفت: سرطان نوع T1a حاصل تشخیص تصادفی سرطان در مقدار نمونه بافتی 5 درصد است که احتمال پیشرفت این بیماران در طول زندگی 16 تا 36 درصد است.

وی اضافه کرد: اگر بیماران T1a درمان نشوند، شانس پیشرفت در پنج سال فقط 5 درصد است، بنابراین در مردان جوان که شانس زندگی آنها 15 سال یا بیشتر است، امکان پیشرفت این سرطان وجود دارد که موجب توجیه رادیکال پروستاتکتومی می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر تفاوت های درمان بین تومورهای T1A و T1B در کانسر پروستات، تصریح کرد: برای درمان تومورهای T1B موقعیت متفاوت از درمان T1A است چرا که در 2.1 درصد از این بیماران در 5 سال ابتلا، شانس پیشرفت وجود دارد.

زرگر خاطرنشان کرد: در درمان سرطان نوع T1A و T1B رادیکال پروستاتکتومی، رادیوتراپی ارزشمند است اما به دلیل آنکه تعداد موارد در این درمان ها محدود است، نمی توان نتیجه گرفت که رادیوتراپی یک گزینه قابل قبول نیست.

این اورولوژیست در پایان با بیان اینکه احتمال تشخیص کانسر پروستات در 30 درصد از مردان در سن 50 سالگی وجود دارد، یادآور شد: در درمان T1B کانسر پروستات، اگر شانس طول عمر بیمار بیش از 10 سال باشد، اندیکاسیون جراحی رادیکال پروستاکتومی وجود دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل