نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت هوش مصنوعی با قابلیت نوشتن رمان

گروهی از کتاب ها وجود دارند که بر اساس عملی که از بین گزینه های ارائه شده انتخاب می کنید، از شما می خواهند که صفحه خاصی در کتاب را باز کنید. این دسته از کتاب ها، کتاب های تعاملی نام دارند. کتاب های تعاملی به تازگی در جهان به محبوبیت خاصی دست پیدا کرده اند زیرا به شما اجازه می دهند تا با خواندن یک کتاب در دفعات مختلف شاهد داستان هایی متفاوت باشید.

 گروهی از محققان از موسسه فناوری جورجیا یک ساختار هوش مصنوعی ویژه طراحی کرده اند که قادر به تولید این گونه داستان های تعاملی است. این گروه از محققان این هوش مصنوعی را یک راوی داستانی مناسب می دانند و حتی نام آن را نیز از یکی از مشهورترین راویان قصه در افسانه ها گرفته اند. این هوش مصنوعی بر اساس داستان های هزار و یک شب به نام شهرزاد IF شناخته می شود.

این محققان در روند برنامه نویسی این هوش مصنوعی که به واسطه ساختاری شبه روباتیک کار می کند، از 200 داستان که به واسطه اشخاص واقعی نوشته شده بود استفاده کردند. خط مشی اصلی این داستان ها دارای دو سناریو متفاوت بود: رفتن به سینما و همچنین سرقت از بانک.

 در واقع این ربات نمی داند که چه چیزی را می خواهند اما می تواند برای انتخاب نوشته هایی که بر اساس انتخاب کاربر گزیده می شوند، الگوها و عبارات کلیدی را شناسایی کند. برای مثال او می داند که بعد از این که کاربر از بین انتخاب های داده شده، گزینه "خرید بلیت" را انتخاب کرد باید به دنبال آن گزینه نشستن و تماشای فیلم را به نمایش در بیاورد. این ربات در حال حاضر قادر به انجام هم زمان قطعات بیش از حد پیچیده نیست اما به نظر می رسد که در آینده بتواند بازی های متنی سرگرم کننده و متنوع تری را برای کاربر فراهم کند. در هر حال باید گفت که ساختار تصمیم گیری این هوش مصنوعی در نوع خود منحصر به فرد بوده و می تواند پایه گذار نسلی جدید از طراحی هوش مصنوعی باشد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل