اتحاد بی سابقه در زمینه هوش مصنوعی

شرکت تویوتا به تازگی اعلام کرده است که برای سرعت بخشیدن به تحقیقات هوش مصنوعی خود با مرکز MIT و دانشگاه  استنفورد همکاری خواهد کرد. هدف از این همکاری بکار بردن هوش های مصنوعی برای خودروهای با امنیت بسیار بالا است. این شرکت خودروسازی در طول 5 سال آینده 50 میلیون دلار از بودجه خود را در مراکز تحقیقاتی مشترک سرمایه گذاری خواهد کرد.

این شرکت دکتر گیل پرات را به عنوان راهبر این تحقیقات برگزیده است. دکتر گیل پرات در این باره اشاره کرد که این پروژه نه تنها باعث کاهش مرگ و میر جاده ای می شود بلکه زندگی مردم را امن تر خواهد کرد. این سیستم استفاده از خودرو های هوشمند را برای سالمندانی که به علت کهولت سن قادر به رانندگی نیستند نیز میسر ساخته است.  اما این سیستم راننده را به فردی منفعل تبدیل نخواهد کرد بلکه یکی از اهداف این پروژه این است که تصادفات جاده ای را  بدون از بین بردن لذت رانندگی کاهش دهد.

هر دو راهبر این تحقیق یعنی پروفسور لی از دانشگاه استانفورد و دنیل راس از مرکز MIT اعلام کرده اند که تمرکز اولیه این پروژه بر روی بالا بردن امنیت است. راس خاطر نشان کرد که این تیم در حال کار کردن بر روی اتومبیل هایی است که در رانندگی نیز سهمی دارند. شایان ذکر است که هر دو این مراکز تحقیقاتی تجربه کار بر روی هوش های مصنوعی را در کارنامه خود دارند. آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد در سال 2005 موفق به کسب جایزه چالش DARPA در این زمینه شده است. همچنین آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم کامپیوتری MIT دارای بیش از 20 پروفسور و 100 دانشجوی برگزیده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا