نسل جدید باتری ها در راه است

این نوع باتری در نمایشگاه نوآوری های ژاپن 2015 به نمایش گذاشته شد که در آن نمایشگاه نویسندگان مقاله و رئیس دانشگاه در مورد اهداف و کارایی های این محصول توضیحاتی را ارائه دادند.

تقریبا در حدود 4 سال پیش، محققان دانشگاه استنفورد از باتری یونی لیتیومی شفاف و انعطاف پذیر رونمایی کردند. در آن زمان محققان ژاپنی بر روی فناوری جدید باتری ها کار می کردند که در نهایت موفق شدند باتری شفاف و قابل شارژ خود را در دو سال پیش به جامعه علمی معرفی کنند. در حال حاضر محققان ژاپنی فناوری جدید باتری هایی که توسط یک صفحه خورشیدی شفاف قابل شارژ هستند را ارتقا بخشیده اند. باتری های جدید قادر هستند به محض قرار گرفتن در معرض خورشید خود را شارژ کنند.

برای ساخت این باتری جدید، محققان دانشگاه ژاپنی کوگاخون Kogakuin University ، مواد سازنده باتری لیتیومی را به گونه ای دیگر با هم ترکیب کردند تا بتوانند به باتری جدید دست یابند. هنگامی که باتری در معرض نور خورشید قرار می گیرد، به رنگ دودی تغییر رنگ می دهد که حدودا 30 درصد نور را از خود عبور می دهد. نکنه ظریفی که این باتری را شفاف نشان می دهد در ضخامت بسیار کم آن است که درحدود 80 تا 90 نانومتر است. در گزارشی که محققان ارائه داده اند، پس از شارژ شدن کامل باتری، عبور نور به 60 درصد افزایش پیدا می کند.

تیم تحقیقاتی ژاپنی معتقد است که این باتری شفاف خورشیدی می تواند روزی به عنوان پنجره های هوشمند در خانه ها یا اداره ها نصب گردد و به صورت کاملا خودکار تغییر رنگ دهد و انرژی خورشید را به روش های مختلف ذخیره کند. همچنین این فناوری می تواند در محصولات الکتریکی و صفحه نمایشگر ها مورد استفاده گردد. استفاده از این باتری ها به عنوان صفحه نمایشگر تلفن های هوشمند، تبلت ها و دیگر وسایل الکتریکی می تواند به شارژ شدن آن ها به محض قرار گرفتن در معرض خورشید کمک کند. ولی در ابتدا این فناوری جدید باتری ها نیاز به آزمایش ها و تحقیقات فراوان دیگر دارد تا تولید کنندگان آن از کارایی و نحوه بهره بردن از این تکنولوژی اطمینان حاصل کنند.

منبع   

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا