نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نخستین مرکز رشد فناوریهای هوشمند و فکری در نیشابور راه اندازی شد

مدیرکل دفتر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: راه اندازی این مرکز در فاصله برگزاری دو رویداد و مسابقه علمی یعنی مسابقات رباتیک کشور و نیز استارت آپ ویکند صورت گرفت.
داوود ثمری افزود: این مرکز رشد نمونه برتر در کشور خواهد بود لذا سعی می شود در نخستین برنامه آن استارتاپ ویکند SVIS دانشگاه آزاد در تقویم جهانی ثبت شود.
رییس کمیته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این مرکز در فضایی با وسعت 600 مترمربع در ساختمان فنی و مهندسی دانشگاه آزاد واحد نیشابور و در شش هسته فعال شده است.
علی مهرآذین افزود: هسته های نرم افزار، فناوری اطلاعات، نانو، مواد، مکانیک و هوشمندسازی در مرحله نخست فعالیت خود را آغاز کرده اند.
مرکز رشد فناوریهای نرم، مجازی، هوشمند و فکری پیش از بهره برداری رسمی میزبان جشنواره خلاقیت و ایده های برتر در رشته های فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی بود که طی آن 34 ایده توسط 11 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد داوری و در نهایت 14 ایده جهت اجرای اولیه در این مرکز انتخاب شد.
فعالیت عمومی بعدی این مرکز برگزاری استارت آپ ویکند SVIS از 27 تا 29 آبان ماه با حضور 10 تیم و 150 نفر در زمینه فناوری اطلاعات، نرم افزار و کارآفرینی است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل