نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری همایش علمی روانپزشکان ایران با تمرکز بر اختلالات خواب

 دکتر میرفرهاد قلعه بندی دبیر علمی این همایش گفت:با توجه به شیوع اختلالات خواب و همچنین اهمیت بهداشت عمومی و بهداشت روان، اختلالات خواب نیاز به توجه ویژه ای دارد از این رو انجمن علمی روانپزشکان ایران محور اصلی همایش امسال خود را روانپزشکی و اختلالات خواب قرار داده است.وی با اشاره به اینکه در این همایش قرار است با هدف شناخت بیشتر جامعه علمی در حوزه های تخصصی، نقش خواب طبیعی و در کنار آن مشکلات واختلالات آن مطرح شود،گفت:در چهار روز برپایی همایش، سمپوزیوم های متعددی همزمان در سه سالن برگزار می شود.

قلعه بندی در مورد موضوع سمپوزیوم ها گفت: مدیریت اختلالات روانپزشکی مقاوم به درمان، نگاه نقادانه به کاربرد ابزار در روانپزشکی، نگرش روان شناختی بر نقش شبکه های اجتماعی، مشکلات اختلال هویت جنسی، روانپزشکی نظامی و بحران، طب جنسی، افسردگی مقاوم به درمان و سلامت روانی اجتماعی از عمده موضوعات این سمپوزیوم ها هستند.
وی از رویا و روان درمانی، اختلالات خواب در کودکان و نوجوانان، اختلالات خواب در سندرم استرس پس از ضربه ، اختلالات خواب و بیماری های جسمی، خواب و بیماری عصب روان شناختی، خواب و رویا و نابسامانی های آن در هنر و ادبیات و نقش آزمایشگاه خواب در روانپزشکی به عنوان دیگر سمپوزیوم هایی نام برد که قرار است، همزمان با برپایی این همایش تشکیل شود.
دبیر علمی سی و دومین همایش سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: این همایش که به روانپزشکی جامعه نگر تاکیدی خاص دارد، موضوع یکی از سمپوزیوم های خود را به سلامت روانی – اجتماعی اختصاص داده است که سخنرانی هایی پیرامون آینده روانپزشکی در ایران و جهان و توانبخشی روانی- اجتماعی در قرن 21 نیز در این راستا ارایه می شود.
به گفته وی از 97 مقاله ارسال شده 24 مقاله برای ارایه شفاهی و 50 مقاله برای ارایه به صورت پوستر انتخاب شده اند.
قلعه بندی از حضور میهمانان خارجی در این همایش خبر داد و اظهارکرد:در این همایش پروفسور نورمن سارتوریس رییس سابق سازمان جهانی بهداشت وانجمن جهانی روانپزشکان در کنار تنی چند از میهمانان خارجی حضور خواهد داشت. وی افزود: روانپزشکان، روان شناسان و نیز متخصصان مغز و اعصاب، داخلی، ریه، گوش و حلق و بینی، طب کار، کودکان و پزشکان عمومی از مخاطبان این همایش هستند و شرکت در این همایش برای آنان 16 امتیاز بازآموزی دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل