کشتی نظامی سال 2050

کشتی جنگی انگلیس در سال 2050 و بر اساس آنچه که توسط وزارت دفاع این کشور (MoD) ارایه شده است Dreadnought 2050 نام دارد که می توان آن را مظهر به کارگیری پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا در صنعت طراحی و ساخت تجهیزات دریایی به شمار آورد.

این کشتی نظامی خوکار به تجهیزات فوق مدرن لیزری، موشکهای مافوق صوت، بدنه کامپوزیتی مبتنی بر فناوری های پیشرفته و اژدری است که با سرعت 555 کیلومتر بر ساعت در آب حرکت می کند.
قرار است از این پروژه در نمایشگاه بین المللی تجهیزات امنیتی و دفاعی (DESI) 2015 که در اوایل پاییز برگزار می شود رونمایی گردد.
در صورتیکه این کشتی نظامی ساخته شود در حدود 155 متر درازار و 37 متر نیز پهنا خواهد داشت.
گفته می شود بدنه این کشتی خاص با گرافن پوشیده می شود تا کشش بدنه آن کاهش یافته و در سرعت های بالا نیز پایدای لازم را داشته باشد.
اما نکته حیرت انگیز درباره این کشتی نظامی این است که قابلیت فرو رفتن در زیر آب و تبدیل شدن به زیردریایی را نیز دارد، ویژگی مهمی که تاکنون نمونه آن مشاهده نشده است.
سیستم پیش رانش این فناوری دریایی جتهای آبی برقی بدون صدا هستند که نیروی مورد نیاز آن توسط رئاکتور همجوشی و یا توربین ها تأمین می شود.
این کشتی فوق مدرن تا 92 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت داشته و با توجه به منبع تأمین کننده نیروی مورد نیاز برای حرکت، محدودیت حرکتی چندان ندارد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا