استفاده از پهباد برای تسریع ساخت و ساز

دوربین هایی که بر سایت های ساخت و ساز نظارت می کنند در واقع پدیده خاص و جدیدی نیستند. با این وجود کارگرانی که در حال ساخت ورزشگاه جدید ساکرامنتو کینگز  واقع در کالیفرنیا هستند شاهد استفاده جدیدی از تکنولوژی پیشرفته برای این امر هستند.

در این پروژه چندین پهباد  به صورت منظم به گشت زنی پرداخته و به تصویر برداری می پردازند. پس از برداشت این تصاویر، این داده ها به عکس های سه بعدی تبدیل می شوند. شایان ذکر است که تمامی این پهبادها مجهز به دوربین های دیجیتالی بسیار پیشرفته ساخته شرکتی به نام ایمیج این فلایت (ImageInFlight) هستند.

این تصاویر از طریق نرم افزاری که توسط محققان دانشگاه ایلینوی به اجرا در می آید. این نرم افزار برای اندازه گیری میزان پیشرفت پروژه مورد نظر، تصاویر فعلی خود را با تصاویر گذشته این پروژه و همچنین برنامه های معماری مقایسه می کند. این روش جدید می تواند کاستی های پروژه و همچنین میزان کارکرد گروه های کارگران را گزارش کند .

همان طور که تصور می شود، زیر نظر قرار گرفتن توسط پهباد  های مجهز به دوربین های دیجیتالی می تواند موجب تشویش خاطر کارگران شود. مانی گل پرور فرد، یکی از تولید کنندگان این نرم افزار، در این باره می گوید که زیر نظر قرار دادن کارگران و نیز ساخت و ساز ها توسط دوربین ها و یا اشخاص مسئول، صنعت بسیار جدیدی نیست.

این فرد در این باره این گونه اظهار نظر کرد: «ساخت این دستگاه های خودمختار احساس متفاوتی در کارگران ایجاد می کند. اما باید به خاطر داشت که این ابزارآلات نه تنها واقعا بهره وری کارگران را زیر سوال نمی برد بلکه نیازمندی های آنها را نیز برای مدیران آشکار می کند.»

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا