نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش 30 درصدی ابتلا به سرطان پستان با رژیم غذایی مناسب

یک عضو گروه پژوهشی بیماری‌های پستان پژوهشکده سرطان پستان گفت: مطالعات متعدد نشان می‌دهد رژیم غذایی نقش مهمی در جلوگیری یا پیشرفت سرطان پستان دارد و تعادل در مصرف اسیدهای چرب (مانند رژیم سنتی مدیترانه ای)، مصرف میوه و سبزیجات، مصرف فیبر، مکمل های ویتامین و محصولات پروبیوتیکی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان همراه است.

هدی تفضلی در گفت و گو با ایسنا ، با اشاره به برخی از پژوهش‌های انجام شده مرتبط با تغذیه در سرطان، در این خصوص گفت: تغذیه قابل تغییرترین فاکتور در زندگی روزانه ما در برابر ابتلا به سرطان پستان و سرطان های دیگر است.

این دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی ادامه داد: با توجه به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان و تغییر در تغذیه و محیط از عوامل قابل کنترل در ابتلا به سرطان است؛ لذا مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

تفضلی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی، پنج رفتار پرخطر را که منجر به 30 درصد مرگ های ناشی از سرطان می‌شود، اعلام کرده است، گفت: شاخص توده بدنی بالا، مصرف کم میوه و سبزیجات، کم بودن فعالیت فیزیکی، مصرف تنباکو و الکل موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان می شود.

عضو گروه پژوهشی بیماری‌های پستان پژوهشکده سرطان پستان خاطرنشان کرد: کنترل این پنج رفتار در جهان و کشور می‌تواند از بروز برخی بیماری‌ها و سرطان پیشگیری کند. تعادل در مصرف اسیدهای چرب (مانند رژیم سنتی مدیترانه ای)، مصرف میوه و سبزیجات، مصرف فیبر، مکمل های ویتامین و محصولات پروبیوتیکی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان همراه است.

تفضلی در پایان گفت: مصرف پروبیوتیک‌ها نیز طبق تحقیقات انجام شده در حیوانات، عاملی در کاهش حطر ابتلا به سرطان پستان است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل