نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رویدادهای آموزشی – تجربی، فضای کارآفرینی علوم انسانی را ارتقا می دهد

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. 
این برنامه جهانی تا به حال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا بر گزار شده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. در استارتاپ ویکند ایده های زیادی مطرح می شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط اجراست .
در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می شوند، ایده ها را به کسب و کار تبدیل می نمایند. در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارایه می نمایند.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمدحسین سجادی نیری افزود: یکی از فعالیت هایی که در هر کدام از حوزه های ستاد نرم و هویت ساز باید اتفاق بیافتد، ایجاد و ترویج فضای کارآفرینی است. نیروهای مستعد، دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه ها باید این فرصت را داشته باشند که در حوزه ای که تحصیل کرده اند کارآفرین شده و یا جذب مجموعه هایی شوند که کارآفرینان آنجا را اداره می کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ادامه داد: بنابراین نیاز است حوزه نرم و هویت ساز استارتاپ هایی را در کشور شکل دهد و این استارتاپ ها باعث ترویج فضای کارآفرینی در حوزه های علوم انسانی و صنایع فرهنگی شوند. در همین زمینه، یکی از فعالیت هایی که ستاد پیگیری می کند، راه اندازی استارتاپ ویکندهایی است که موضوع محوری آن موضوعات مرتبط با موضوعات ستاد نرم و هویت ساز است.
وی نخستین قدم این حوزه را استارتاپ ویکند گردشگری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مشغول مذاکره هستیم تا استارتاپ ویکندهای دیگری در حوزه های صنایع فرهنگی راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه دیگر موضوعاتی که در استارتاپ ویکندهای نرم و هویت ساز می تواند مورد توجه قرار گیرد ،گفت: خط و زبان فارسی، صنایع دستی از جمله فرش و گلیم، صنایع دستی مبتنی بر شیشه، میناکاری، قلم زنی می توانند به صورت مستقل و برخی به صورت مجتمع استارتاپ ویکندهایی را مختص به خود داشته باشند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل