نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایران برای نخستین بار در مسابقات جهانی دانش آموزی علوم اعصاب شرکت کرد

 دکتر ساره اسدی اظهار کرد: این مسابقات جهانی، امسال از 29 مرداد تا چهار شهریورماه برگزار شد که برای اولین بار نماینده ای از ایران نیز در جمع 24 شرکت کننده مسابقه از 24 کشور مختلف حضور داشت. 
وی گفت: انجمن علوم اعصاب ایران از اسفندماه سال گذشته با پشتیبانی مالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، با برگزاری 2 مرحله مسابقه و رقابت میان دانش آموزان مستعد و برتر دوره های آموزشی علوم اعصاب در دبیرستان های مختلف، امیر چیت ساز دانش آموز سال دوم دبیرستان علامه حلی (10) را انتخاب و به عنوان نماینده ایران به این مسابقات اعزام کرد. 
رابط ایران در مسابقات جهانی علوم اعصاب افزود: این مسابقات به صورت سالانه و در مورد مباحث مختلف مربوط به بخش های پایه و بالینی علوم اعصاب برگزار می شود که در مسابقات امسال، نمایندگان سه کشور استرالیا، آمریکا و لهستان به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این مسابقات معرفی شدند. 
اسدی خاطرنشان کرد: هدف کمیته دانش آموزی انجمن علوم اعصاب، گسترش دانش علوم اعصاب به عنوان دانشی بین رشته ای است که در زندگی روزمره مردم و در سطح جامعه نیز کاربرد دارد. 
وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه سرفصلی با عنوان علوم اعصاب در دروس دانش آموزان در مدارس نیست، در سال های اخیر، برای معرفی این رشته به دانش آموزان و آشنایی آنان با این علوم، نسبت به اجرای برنامه ها و برگزاری کلاس های گوناگون آموزشی و پژوهشی در حوزه علوم اعصاب در سطح مدارس و برگزاری مدرسه تابستانی که روش های آزمایشگاهی را به دانش آموزان آموزش می دهد، اقدام شده است. 
اسدی اظهار کرد: مجموعه اقدامات و فعالیت های انجمن علوم اعصاب ایران برای آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم با علوم اعصاب و علاقمند کردن آنان به این علوم است از این رو، کمیته دانش آموزی انجمن با برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های پژوهشی در ساعات فوق برنامه مدارسی که داوطلب این ارتباطات با انجمن و اجرای این دوره ها در مدارس خود باشند، دانش آموزان را با مباحث گوناگون و جذاب علوم اعصاب آشنا می کند. 
وی افزود: انجمن علوم اعصاب علاوه بر اینکه از طریق مدارس نسبت به شرکت دانش آموزان در برنامه های آموزشی و پژوهشی اقدام می کند، به گزارش ایرنا از انجمن علوم اعصاب ایران،هیچ محدودیتی را نیز برای شرکت دانش آموزان به صورت انفرادی و مستقل از مدارس، در کلاس ها و برنامه های انجمن علوم اعصاب قایل نمی شود و دانش آموزان و خانواده های آنان می توانند برای اطلاع از چگونگی برگزاری این دوره ها و نحوه شرکت دانش آموزان در این کلاس ها به وب سایت انجمن علوم اعصاب ایران به نشانی www.inss.ir مراجعه کنند. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل