نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پژوهشگاه رویان به دنبال کسب مرجعیت علمی درعلوم سلول های بنیادی است

 دکتر حمید گورابی در مراسم شانزدهمین جشنواره تحقیقاتی رویان افزود:برای تحقق این موضوع مهم، چهار محور پژوهش و توسعه علم و فناوری ، آموزش و ترویج یافته های علمی، تجاری سازی یافته های پژوهشی و درمان بیماری های صعب العلاج و ناباوری تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه 204 طرح تحقیقاتی از 47 کشور جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است گفت: 201 طرح حائز شرایط اولیه برای شرکت در مراحل بعدی این جشنواره تشخیص داده شد.
وی گفت: 93 طرح در زمینه سلول های بنیادی و طب ترمیمی و 108 طرح دیگر در زمینه های پزشکی ارایه شده است.
وی به استقبال مناسب محققان از این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال برندگان جشنواره در بخش بین الملل در زمینه های ناباروری زنان ، ژنتیک تولید مثل، جنین شناسی، بیوتکنولوژیک و سلول های بنیادی است و همچنین دو برنده در سطح ملی در زمینه ژنتیک تولید مثل و سلول های بنیادی انتخاب شده است.
وی به برگزاری سومین دوره از جایزه دکتر کاظمی اشاره کرد و گفت: این جایزه به پروفسور رابرت لنگر از دانشگاه (MIT) و انستیتو دیوید کخ تعلق گرفته است.
وی گفت:جایزه دکتر کاظمی برای زنده نگه داشتن تلاش های دانشمند و مدیر توانا دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار فقید پژوهشگاه رویان به دانشمندانی اعطا می شود که سهم برجسته ای در پیشرفت علم زیست شناسی و ارتقای دانش بشری داشته باشند.
به گزارش ایرنا،شانزدهمین جشنواره تحقیقاتی و کنگره های بین المللی رویان با حضور محققان برجسته داخلی و خارجی از امروز ( 11 شهریورماه ) در مرکز بین المللی همایش های رازی تهران آغاز به کار کرد و تا 13 شهریورماه ادامه خواهد یافت. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل