نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پژوهشگر مشهدی نماینده ایران در انجمن آترواسکلروز اروپا شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر 'امیر حسین صاحبکار' نماینده ایران در انجمن آترواسکلروز اروپا، عضو هیات علمی گروه بیوتکنولوژی پزشکی و مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی این دانشگاه می باشد.
وی در باره بیماری هیپرکلسترولمی فامیلی اظهار کرد: این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های مونوژنیک و نیز شایعترین علت ژنتیکی افزایش کلسترول خون به شمار می رود.
وی با بیان اینکه هیپرکلسترولمی فامیلی مهمترین عامل مرگ و میر حوادث قلبی و عروقی در سنین پایین است افزود: به دلیل عدم اطلاع رسانی و مطالعات کافی، تشخیص و درمان این بیماری در بسیاری از نقاط دنیا به صورت استاندارد انجام نمی شود.
وی خاطر نشان کرد: بهبود و توسعه روش های تشخیص، مراقبت و درمان از اهداف کمیته هیپرکلسترولمی فامیلی انجمن آتروسکلروز اروپا در نقاط مختلف دنیا می باشد، تا با شناسایی و درمان زودرس، از سکته های قلبی و حوادث آتروترومبوتیک در سنین بالاتر پیشگیری شود.
انجمن آتروسکلروز اروپا EAS یکی از معتبرترین مجامع جهانی در زمینه بیماری های قلب و عروق به شمار می رود که با سابقه فعالیت 50 ساله، مجری بزرگترین کنگره های قلبی و نیز طرح های آموزشی و تحقیقاتی در دنیا می باشد.
برای دستیابی به اهداف این انجمن از هر کشور یک محقق جهت عضویت و همکاری با این کمیته انتخاب می شود که دکتر صاحبکار پس از ارائه مستندات تحقیقاتی به همراه پروژه های در دست اجرا و پیشنهادی به عضویت این کمیته انتخاب شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل