پردازنده هوشمند ضد بدافزار

یکی از مشکلاتی که نرم افزار های امنیتی با آن مواجه هستند این است که همواره باید با بدافزار ها و ویروس های جدید مبارزه کنند. این نرم افزار ها معمولا برای حفاظت از سیستم های کامپیوتری مسائل شناخته شده ای را بررسی می کنند که این روش برای جلوگیری از ویروس های جدید چندان کارساز نیست.

 شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی کوالکام در حال کار بر روی تراشه جدیدی است که می تواند این مشکل را بر طرف کند. فناوری حفاظت هوشمند ارائه شده توسط این شرکت برای حفاظت از سیستم های کامپیوتری در برابر مشکلات بالقوه که امکان وقوع آن در هر لحظه ممکن است از سیستم یادگیری کامپیوتری استفاده می کند.

این تراشه به جای تکیه بر لیستی از ویروس ها و تهدید های کامپیوتری، مراقب رفتار برنامه های مشکوک خواهد بود. آغاز به کار این سیستم همراه با پردازنده جدید کوالکام یعنی اسنپ دراگون 820 خواهد بود. شایان ذکر است که این پردازنده هنوز به بازار عرضه نشده است و تنها بخشی از جزئیات آن به تازگی به رسانه ها راه یافته است.

شرکت کوالکام در این باره اعلام کرد: «حفاظت هوشمند پردازنده جدید اسنپ دراگون به گونه ای طراحی شده است که به صورت همزمان، به رفتار های واقعی برنامه های کاربردی دستگاه ها نظارت کند. این سیستم می تواند با طبقه بندی رفتار برنامه ها رفتار های مشکوک و غیر عادی آنها را بلافاصله تشخیص دهد. برنامه های مشکوک بر اساس شدت تخریب گر بودن آنها، به چند دسته طبقه بندی می شوند. این طبقات شامل برنامه های تبلیغاتی مزاحم، برنامه های مخرب و مخرب تر و برنامه های جاسوسی است.»

لازم به ذکر است که این سیستم به صورت آفلاین نیز خدمات خود را به کاربران ارائه خواهد کرد و برای کار کردن نیازی به اینترنت ندارد و دستگاه شما به لطف این سخت افزار بدون اتصال به اینترنت هم امن خواهد ماند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا