پروژه جدید گوگل برای نظارت بر قند خون

شرکت گوگل تا ده سال پیش تنها یک شرکت در رده فناوری اطلاعات محسوب می شد ولی در طول این مدت، فعالیت های این شرکت در بسیاری از رده ها گسترش پیدا کرده است. بخش مهمی از فعالیت های نوین این شرکت به سیستم های ردیابی بیماری ها در انسان ها باز می گردد. در همین راستا نیز واحد ویژه ای از این غول فناوری که با نام بخش علوم حیاتی گوگل (Google's Life Sciences) شناخته می شود، به تازگی در حال کار بر روی پروژه ای به نام ردیاب قند مینیاتوری است.

این پروژه به همکاری شرکت های Dexcom و Sanofi انجام می شود. این شرکت ها در زمینه تولید داروی دیابت فعالیت می کنند. هدف از این همکاری یافتن راه هایی برای نظارت و درمان شرایط پزشکی است که نزدیک به 30 میلیون نفر از ساکنین ایالات متحده را به خود درگیر کرده است. این پروژه در واقع ناظر بر ساخت دستگاه کوچکی است که به طور مداوم آمار و اطلاعات بدن کاربران را جمع آوری می کند و با استفاده از نرم افزاری از این اطلاعات برای یافتن دوره های جدید درمانی استفاده می کند. این دستگاه می تواند علاوه بر توصیه دوز دارویی مورد نیاز به کاربر، سطح دارو را بر اساس قند خون بیمار تنظیم کند.

به این ترتیب دیگر لازم نیست که افراد مبتلا به دیابت به صورت منظم به سوراخ کردن دست خود برای نمونه گیری پرداخته و به صورت دائم به پزشک خود وابسته باشند و تنها اطلاعات کسب شده از این سیستم ردیاب می تواند در اختیار پزشک آنها قرار داده شود.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا