نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مراکز شتابدهی و نوآوری در حمایت از اشتغال دانشجویان ایجاد می شود

دکتر علیرضا دلیری روز سه شنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید گفت: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از مسائل اصلی کشور در شرایط کنونی است و در سفرهای استانی معاون علمی رییس جمهوری به استانها، روسای دانشگاه ها آمارهای نجومی از شمار فارغ التحصیلان خود ارائه می دهند که نگران کننده است.
وی افزود: از سوی دیگر، دانشگاه ها با صدور مدرک برای جوانان ایجاد توقع می کنند و آنها به دنبال شغل هایی در شان خود هستند و اغلب دنبال مسوولیت های دولتی می گردند.
دلیری هدفمند کردن آموزش را یکی از رویکردهای جدی معاونت علمی ریاست جمهوری برشمرد و گفت: اخیرا اقداماتی را برای ایجاد مراکز شتابدهی و نوآوری در دانشگاه ها آغاز کرده ایم که ورود دانشجویان به این مراکز با شرکت در یک استارتاپ ویکند صورت می گیرد و دانشجویان در این رویداد سه روزه، ایده های خود را مطرح می کنند.
وی ادامه داد: پس از طرح ایده های دانشجویان و انتخاب ایده برتر توسط هیات داوران، گروه برای تولید نمونه از ایده برتر وارد عمل می شود و این کار در امتداد مسیر کسب و کار دانشجویان تحقق می یابد و یکی از روش های ایجاد کسب و کار برای دانشجویان به شمار می آید.
دلیری به برگزاری بیش از 50 استارتاپ ویکند در استانهای مختلف کشور با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری اشاره و ابراز امیدواری کرد این کار خروجی خوبی برای ایجاد شغل دانشجویان داشته باشد.
وی تغییر مسیر نهادهای علمی کشور به سمت تولید دانش بنیان را یک ضرورت قلمداد کرد و گفت: درحال حاضر رایزنی هایی با بانکها و مدیران ارشد این نهادها آغاز کرده ایم تا از منابع مالی بانکها در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید دانش بنیان بهره بگیریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی ریاست جمهوری امضای تفاهم نامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید را در راستای تقویت تولید دانش بنیان ارزیابی کرد و گفت: براساس تفاهم نامه ای که امروز امضا کردیم صندوق کارآفرینی امید مبلغ 40 میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از طرح های کوچک تا سقف 100 میلیون تومان دراختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد که سود بازپرداخت آن چهار درصد خواهد بود.
رییس صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم، کاربردی نبودن آموزش های دانشگاهی را حلقه مفقوده کسب و کار دانشجویان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، اصغر نور الله زاده، حمایت از طرح های کسب و کار کوچک به ویژه در حوزه دانش بنیان را از رویکردهای جدی صندوق کارآفرینی امید برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت های مالی صندوق، گامی در جهت ایجاد اشتغال دانش بنیان و کاهش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی برداشته شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل