نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پارک های علم وفناوری ایران در ردیف برترین های منطقه و آماده ورود شرکت های خارجی

دکتر وحید احمدی درنشست روسای پارک های علم و فناوری و وزیر علوم در مورد شرایط ورود شرکت های خارجی در پارک های علم و فناوری ایران افزود: کشور در ردیف اول و دوم قرار دارد و ترکیه نیز همین وضعیت را دارد ولی بقیه کشور ها فاصله بسیار دارند.
وی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: خوشبختانه با فضای ایجاد شده و مذاکرات انجام شده ، اغلب کشورها و شرکت های خارجی آمادگی حضور درپارک های علم و فناوری ایران را دارند و به همین منوال ایران نیز این آمادگی را دارد.
وی اظهارکرد: با سیاست کلان دولت، این آمادگی درزمینه فراهم کردن زمینه رفت وآمد و رفع مشکلات در این زمینه و نیز ارایه تسهیلات به شرکت های خارجی برای حضوردر پارک های علم و فناوری وجود دارد.
احمدی ابراز امیدواری کرد:با فضای ایجاد شده شاهد حضور شرکت های بزرگ بین المللی ومنطقه در پارک های علم و فناوری کشور باشیم. بازار منطقه ، بازاربسیار بزرگی است اکنون در ارمنستان، عراق ، آسیای میانه بازارخوبی برای محصولات ایرانی وجود دارد لذا برقراری ارتباط با شرکت های بزرگ، برای تداوم سرمایه گذاری ها و کسب فناوری از شرکت های بزرگ ضروری بوده و همچنین برای توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان با کشورهای همسایه باید مورد توجه باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل