نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایالات متحده با افزایش سه ویروس تنفسی دست و پنجه نرم می کند

به گزارش سیناپرس همدان، کودکان به شدت تحت تأثیر ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) قرار می‌گیرند که باعث عفونت قفسه سینه برونشیولیت در نوزادان می‌شود و نرخ‌های غیرعادی بالایی از بستری شدن در چندین کشور در سراسر جهان را در این فصل افزایش داده است.
خوزه رومرو، مدیر مرکز ملی ایمن سازی و بیماری های تنفسی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما گمان می کنیم که بسیاری از کودکان اکنون برای اولین بار در معرض برخی از ویروس های تنفسی قرار می گیرند که از تماس با این ویروس ها در اوج همه گیری اجتناب شده است.
هر سه ویروس تنفسی در گردش، علائم مشابهی دارند و حتی اگر اکثر بیماران در یک یا دو هفته بهبود یابند، افراد بسیار جوان و مسن در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند.
او گفت که یک سیستم نظارتی که مراجعه به ارائه دهندگان پزشکی سرپایی و بخش های اورژانس را برای علائم سرماخوردگی مانند تب یا گلودرد ردیابی می کند، فعالیت بالا را برای این فصل از سال نشان داده است.
ما شاهد بالاترین نرخ بستری شدن به دلیل آنفولانزا در بیمارستان به یک دهه قبل هستیم. او هشدار داد که اگر کودکی برای نفس کشیدن مشکل داشت، لب‌هایش کبود، درد عضلانی و کم‌آبی داشت، بسیار مهم است که او را نزد پزشک ببرید.
کارشناسان می گویند هنوز دشوار است که بگوییم آیا ویروس آنفلوآنزای امسال باعث بیماری بدتر از حد معمول شده است یا خیر، اما این ویروس به ویژه زودتر شایع شده است. ایالات متحده همچنان در حال ثبت بیش از 270000 مورد ابتلا به کووید-19 در هفته است.
داون اوکانل، دستیار وزیر در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، گفت که بیمارستان‌های ایالت‌های میانی آتلانتیک، نیوانگلند و ایالت واشنگتن در حال حاضر فشار قابل توجهی را تجربه می‌کنند.
در حال حاضر واکسن‌ها برای دو نوع ویروس در گردش، کووید-۱۹ و آنفولانزا در دسترس هستند، با این حال نرخ واکسیناسیون آنفولانزا برای کودکان کمتر از میزان قبل از همه‌گیری است.
فایزر این هفته اعلام کرد که نتایج مثبتی در آزمایش بالینی برای واکسن RSV داشته است. دانشمندان و محققان در نیم قرن گذشته موفق به یافتن واکسن موفقی برای این ویروس نشده اند.
منبع: medicalxpress
مترجم: کیانوش کرمی
 

خروج از نسخه موبایل