نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درمان نارسایی قلبی با امگا 3

به گزارش خبرگزاری  سیناپرس همدان، در مطالعه جدیدی که امروز در ژورنال کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، محققان از بارسلون اسپانیا دریافتند که بیماران نارسایی قلبی با سطوح اسید آلفا لینولنیک پایین تر در مقایسه با افراد با سطوح بالاتر (ALA، گیاه اصلی امگا 3) علائم پیش تشخیصی شدید تری داشتند.

مزایای اسیدهای چرب امگا 3 رژیم غذایی در مطالعات قبلی به خوبی ثابت شده است، اما تحقیقات در مورد سطح ALA و خطر نارسایی قلبی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است.

آلیکس سالا ویلا، محقق در موسسه تحقیقات پزشکی بیمارستان دل مار در بارسلون، اسپانیا و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما امیدواریم که این یافته‌ها بتواند راه را برای آزمایش‌های آینده برای آزمایش اینکه آیا مصرف منظم غذاهای غنی از ALA می‌تواند به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه برای بهبود نتایج و ارتقای کیفیت زندگی در بیماران نارسایی قلبی با ALA کم گردش باشد، هموار کند.

محققان داده ها و نمونه خون 905 بیمار سرپایی مبتلا به نارسایی قلبی را بین ژوئن 2006 تا سپتامبر 2020 به دست آوردند. محققان نمونه های خون را برای سطوح ALA آزمایش کردند و به عنوان درصدی از کل 20 اسید چرب تعیین شده تجزیه شدند.

پس از 2.4 سال پیگیری، محققان 140 مرگ به هر علت، 85 مرگ قلبی عروقی و 141 اولین بستری شدن در بیمارستان با نارسایی قلبی را ثبت کردند.
محققان کاهش آماری قابل توجهی را برای مرگ به هر علت، اولین بستری شدن در بیمارستان نارسایی قلبی و مرگ قلبی عروقی در افراد با سطوح سرمی خون بالاتر ALA مشاهده کردند.

یافته ها نشان می دهد که هنگامی که نارسایی قلبی در یک فرد وجود دارد، افزایش سطح ALA ممکن است با علائم پیش تشخیصی بهتر مرتبط باشد.

علاوه بر این، رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه ممکن است تأثیر مثبتی بر علائم پیش تشخیصی نارسایی قلبی داشته باشد و غذاهای غنی از ALA (روغن بذر کتان، گردو، چیا و روغن کانولا) ابزار پیشگیرانه‌ای برای توقف یا به تاخیر انداختن تداوم نارسایی قلبی هستند.

عبدالله آل محمد، استاد قلب و عروق در دانشگاه شفیلد در بریتانیا و نویسنده نظر سرمقاله همراه، گفت: یافته‌های محققان فرضیه‌آفرینی می‌کنند.

پیشنهاد آنها در مورد نقش بالقوه این منبع تغذیه در بهبود میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی هنوز قابل اثبات نیست.

راه پیش رو قابل پیش بینی نیست، زیرا مطالعات در زمینه بین تأثیرات محافظتی و خنثی بر نارسایی قلبی اتفاق افتاده است.

این مطالعه میدان را به سؤالات بیشتری باز می کند. داوران برای این موارد باید کارآزمایی‌های بالینی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده آینده‌نگر بیشتری داشته باشند.

این مقاله در ژورنال American College of Cardiology به چاپ رسید.
منبع: medicalxpress
مترجم: سید سپهر ارومیهء

خروج از نسخه موبایل