ابزارهای جدید به شناسایی کودکان خردسال در معرض ابتلا به آسم کمک می کنند

به گزارش سیناپرس همدان، میرتا ای. رینا، از بیمارستان کودکان بیمار در تورنتو و همکارانش، استفاده از یک ابزار غربالگری مبتنی بر علائم را برای تشخیص کودکان در معرض خطر بالای آسم در سن 3 سالگی، علائم خس خس مداوم در 5 سالگی و سلامت ایجاد و ارزیابی کردند.

میرتا ای. رینا و همکارانش، از بیمارستان کودکان بیمار در تورنتو، استفاده از یک ابزار غربالگری مبتنی بر علائم را برای تشخیص کودکان در معرض خطر بالای آسم در سن 3 سالگی، دارای علائم خس خس مداوم در 5 سالگی و بار مراقبت های بهداشتی، ایجاد و ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که نمودار اعمال شده در مطالعه CHILD در سن 3 سالگی بهتر از ارزیابی های پزشک و شاخص پیش بینی آسم اصلاح شده در پیش بینی خس خس پایدار سینه (ناحیه زیر منحنی مشخصه عملکرد گیرنده AUROC)، 0.94)، تشخیص آسم (AUROC، 0.73)) و استفاده از مراقبت های بهداشتی (بازدید از بخش اورژانس یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل خس خس یا آسم؛ AUROC، 0.70) است.

در دو مجموعه اعتبارسنجی خارجی، نمودار عملکرد پیش‌بینی‌کننده مشابهی برای خس‌خس‌های مداوم در کودکان در سن 5 سالگی (AUROC، 0.82) و در سن 7 سالگی (AUROC، 0.87) داشت.

نویسندگان می گویند: این یافته ها نشان می دهد که CHART ممکن است به عنوان یک ابزار غربالگری معمول در تنظیمات مراقبت های اولیه برای راه اندازی ابتکارات درمانی به موقع و ترویج نظارت فعال بیماری ها گنجانده شود.

این مطالعات در ژورنال JAMA Network Open منتشر شد.
منبع: medicalxpress.com
مترجم: کیانوش کرمی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا