نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

باندهای هوشمند می توانند به مراقبت از زخم کمک کنند

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید کالج مهندسی و علوم کاربردی توماس جی واتسون دانشگاه بینگهامتون گامی به سمت درک بهتر فرآیند بهبود زخم از طریق بانداژهای هوشمند برداشته شده است.
در مقاله ای که در ACS Sensors منتشر شده است، دکتر متیو براون، و استادیار آهیون  کوه از دپارتمان مهندسی پزشکی، یک پلت فرم مراقبت از زخم بدون چسب، قابل کشش و نفوذپذیر را پیشنهاد می کنند که دارای چندین حسگر برای ارائه در داده های مربوط زمان واقعی اگزودا (اصطلاح پزشکی برای ترشح زخم) است. یک عنصر گرم کننده نیز زخم ها را در دمای بهینه نگه می دارد.
سایر همکاران در این تحقیق، کارن براون، مربی بالینی در کالج علوم پرستاری و بهداشتی بینگهامتون دکر، و نانسی کرچنر، پرستار متخصص در مراقبت از زخم در مرکز پزشکی UHS Wilson در شهر جانسون بودند.
براون گفت: ما می خواستیم از این دست آورد به طور خاص برای نظارت بر مراقبت از زخم استفاده شود، جایی که به طور بالقوه می تواند برای آن دسته از بیماران پرخطر مفید باشد. خواص بدون چسب خطر پارگی پوست را کاهش می دهد، که زمانی اتفاق می افتد که یک چسب قوی روی زخم باز گذاشته شود و زخم و بافت بهبود یافته مجدد همراه با جدا کردن چسب برداشته شود.
روش فعلی پزشکی این است که پزشکان و پرستاران زخم ها را بررسی کنند تا ببینند آیا عفونت قابل مشاهده ای وجود دارد یا نه، اما این روش به دور از اشتباه نیست، به خصوص در مورد زخم های مزمن، که در مرحله التهابی گیر می کنند و هرگز به درستی بسته نمی شوند.
براون گفت: تحلیل کمّی در این نوع زخم ها وجود ندارد و ما امیدواریم که این فناوری ها بتوانند به رفع این مشکل کمک کنند. نگاهی به تجزیه و تحلیل در زمان واقعی این بیومارکرهای التهابی مانند لاکتات، گلوکز، سطح اکسیژن یا pH می تواند به ما در درک بهتر چگونگی پیشرفت این زخم ها کمک کند.
براون، که اکنون برای Dexcom که مانیتورهای قند مداوم تولید می کند کار می کند، این تحقیق را نقطه اوج دکترای رشته خود می داند. کار در Binghamton، که شامل مواد بهتری برای حسگرهای زیستی پوشیدنی و فرآیند تبدیل سی‌دی‌های قدیمی به حسگر بود.
با این حال، هم او و هم کوه اذعان دارند که قبل از اینکه باندهای هوشمند در بیمارستان ها یا عموم مردم در دسترس باشند، تحقیقات بیشتری لازم است. آزمایش در شرایط آزمایشگاهی به وضوح با درمان بیماران با استفاده از اطلاعاتی که دستگاه ها ارائه می دهند متفاوت است.
کوه گفت: صنعت مراقبت از زخم بسیار علاقه مند به توسعه این نوع سیستم های حسگر هوشمند است، اما آنها می دانند که توسعه در حسگرهای زیادی باید انجام شود. شاید دستگاه های اولیه در این زمینه چیزهای بسیار ساده ای مانند دمای بدن یک بیمار را حس کنند. چندین حسگر الکتروشیمیایی کمی با آنچه اکنون می توانیم به دست آوریم فاصله دارند.
منبع: medicalxpress.com
مترجم: کیانوش کرمی
 

خروج از نسخه موبایل