نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فرآیند نظارت غیر تهاجمی قند خون توسعه می یابد

به گزارش سیناپرس، والرو می‌گوید: پس از تماشای پدرم که از آن شرایط رنج می برد، می‌خواستم چیزی کمتر تهاجمی بسازم. استادیار فناوری اطلاعات در کالج محاسبات و مهندسی نرم‌افزار ایالت  Kennesaw  (CCSE)و مدیر گروه تحقیقاتی IoT به عنوان یک سرویس خدمات KSU، در حال تلاش برای بهبود فرآیند نظارت بر گلوکز برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است که تحت تأثیر دیابت قرار دارند.
والرو و تیمش با استفاده از آزمون و خطاهای فراوان، فرآیندی غیرتهاجمی ایجاد کردند که می‌تواند مقدار دقیق گلوکز خون را با دقت 90 درصد بدون گرفتن نمونه خون شناسایی کند. فرآیند GlucoCheck از نور تابیده شده به بافت انسان، در گوش یا انگشت، و یک دوربین کوچک برای ثبت تصاویر در سمت دیگر استفاده می کند. سپس تیم والرو از مدلی برای مطالعه میزان جذب نور در آن تصاویر برای تعیین غلظت گلوکز خون استفاده می کند.
او گفت: مطالعه آزمایشی ما بسیار موفق بود. ما در مورد اینکه چگونه این دستگاه به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند هیجان‌زده هستیم که از هر 10 نفر در ایالات متحده یک نفر را تحت تاثیر دیابت قرار می‌گیرد.
والرو و تیمش اخیراً درخواست ثبت اختراع موقتی را به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ارائه کردند تا از حقوق فرآیند ایجاد شده محافظت کنند. کریس کورنلیسون، مدیر دفتر توسعه مالکیت فکری ایالت Kennesaw به والرو کمک کرد تا پروژه های تحقیقاتی در سراسر جهان را بررسی کند تا مطمئن شود که فرآیند GlucoCheck منحصر به فرد و قابل  ثبت است.
والرو گفت: شیوه جمع‌آوری و خروجی داده‌ها جدید است، و ما به کار روی راه‌هایی برای بهبود مدل تخمین گلوکز ادامه خواهیم داد. این تیم تاکنون این فرآیند را بر روی نزدیک به 50 نفر آزمایش کرده است، اما قبل از ثبت اختراع کامل در تابستان آینده، نحوه عملکرد این فرآیند بر روی افرادی با طیف وسیعی از رنگدانه‌های پوست و ضخامت پوست را ارزیابی خواهند کرد.
دانشجویان والرو قبلاً یک برنامه تلفن همراه ایجاد کرده اند و در حال کار بر روی اتصال GlucoCheck به دستیار مجازی آمازون، الکسا هستند. والرو گفت: من بسیار خوش شانس هستم که دانشجویان بزرگی دارم که بسیار با انگیزه هستند و دانش زیادی را به این پروژه می آورند. تماشای رشد آنها به عنوان محققانی که می خواهند با استفاده از فناوری تغییری در جهان ایجاد کنند، بسیار ارزشمند است.
به گفته پائولا اسپولتینی، دانشیار موقت CCSE، تعهد والرو به تحقیقاتش با فداکاری او به دانشجویانش ترکیب شده است. اسپولتینی گفت: دکتر والرو مشتاق استفاده از فناوری برای ایجاد تغییر در جهان است و او یک دارایی باورنکردنی برای کالج ما است. او نه تنها در حال توسعه فناوری های پیشرفته است، بلکه به عنوان یک مربی و الگو برای دانشجویان خود عمل می کند.
والرو علاوه بر دانشجویانش، با حسین شهریار، دانشیار فناوری اطلاعات و کاترین اینگرام، دانشیار علوم ورزشی، از نزدیک کار کرده است. اینگرام در حال حاضر در حال تحقیق در مورد خطر ابتلا به دیابت بارداری است و تحقیقات شهریار بر فناوری اطلاعات سلامت، تجزیه و تحلیل داده ها و امنیت سایبری متمرکز است. مقاله آنها که جزئیات مطالعه آزمایشی را شرح می دهد اخیراً توسط JMIR Formative Research پذیرفته شده است.
منبع: medicalxpress.com
مترجم: سید سپهر ارومیهء

خروج از نسخه موبایل