واکسن آنفلوآنزا را خود سرانه تزریق نکنید

دکتر قدرت اله رستمی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: با پایان فصل تابستان و شروع فصل پاییز برخی افراد سالانه اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا می کنند تا در برابر این ویروس ایمن  شوند.

وی افزود: واکسن آنفلوآنزا را افرادی باید تزریق کنند که پر خطر هستند و طبق تجویز پزشک باید این امر را انجام دهند و افراد باید از خرید خودسرانه واکسن آنفلوآنزا خودداری کنند چرا که ممکن است برخی افراد نیاز به تزریق واکسن نداشته باشند و ممکن است انجام خودسرانه این امر عوارضی به همراه داشته باشد

دکتر رستمی خاطرنشان کرد:  همه افراد جامعه نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند و تنها افرادی که بیماری زمینه ای دارند و یا جزو گروه پر خطر هستند باید واکسن تزریق کنند و این تشخیص را باید به پزشک معالج بسپارند و با نسخه پزشک برای دریافت واکسن آنفلوآنزا مراجعه کنند .

معاون غذا و دارو تصریح کرد: در حال حاضر در تمامی داروخانه ها به صورت سهمیه بندی شده واکسن آنفلوآنزا موجود بوده و افراد می توانند با مراجعه به پزشک و دریافت نسخه واکسن دریافت کنند.

وی ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا از نوع ایرانی، هلندی و فرانسوی در داروخانه ها موجود است  و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دکتر رستمی در پایان گفت: واکسن های خارجی آنفلوآنزا به طور پیوسته در بازار وارد می شود  و داروخانه ها به صورت سهمیه بندی شده تامین می شوند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا