اولین قربانی آبله میمون در ایالات متحده ثبت شد

به گزارش سیناپرس، اداره بهداشت عمومی لس آنجلس روز دوشنبه (12 سپتامبر) گزارش داد که یکی از ساکنان شهر لس آنجلس با سیستم ایمنی به شدت ضعیف شده، بر اثر آبله میمون درگذشت. به گفته اداره بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) نیز این مورد را ارزیابی کرد و تأیید کرد که مرگ ناشی از عفونت آبله میمون بوده است.
در بیانیه وزارت بهداشت آمده است: این شهروند به شدت دچار نقص ایمنی بود و در بیمارستان بستری شده بود. طبق گزارش های قبل، به طور کلی، افراد دارای نقص ایمنی با خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت‌های شدید آبله میمون‌ها نسبت به عموم مردم روبرو هستند، مانند کودکان زیر 8 سال، افراد با سابقه اگزما و افرادی که باردار یا شیرده هستند.
در ادامه بیانیه آمده است: برای حفظ محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی، اطلاعات تکمیلی در مورد این پرونده علنی نخواهد شد. افرادی که به شدت دچار نقص ایمنی هستند و در معرض ابتلا به آبله میمون هستند، تشویق می‌شوند که به‌موقع به دنبال مراقبت‌های پزشکی و درمان باشند و در طول بیماری خود تحت مراقبت پزشک باشند.
مرگ ساکن لس آنجلس ممکن است اولین مرگ تایید شده آبله میمون در ایالات متحده در طول شیوع مداوم باشد. در اواخر آگوست، اداره خدمات بهداشتی ایالتی تگزاس مورد مشابهی از مرگ یک فرد با نقص ایمنی شدید، پس از تشخیص آبله میمون را گزارش کرد. با این حال، در آن زمان، مقامات هنوز در حال بررسی نقش آبله میمون در آن مرگ بودند. لس آنجلس تایمز گزارش داد که تا 12 سپتامبر، مقامات هنوز اعلام نکرده بودند که آیا این مرگ و میر ناشی از آبله میمون بوده است یا خیر.
به گفته CDC، تا روز دوشنبه، نزدیک به 58000 مورد آبله میمون در سراسر جهان گزارش شده است و حدود 57500 مورد از این موارد در مکان‌هایی رخ داده است که آبله میمون‌ها از نظر تاریخی گسترش نیافته است. این آژانس گزارش داد که تنها ایالات متحده نزدیک به 22000 مورد را گزارش کرده است که 4300 مورد از این موارد در کالیفرنیا رخ داده است.
حداقل 18 نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به آبله میمون جان خود را از دست داده اند، هشت نفر در جاهایی که آبله میمون به طور معمول در گردش نیست و 10 نفر در جاهایی که شیوع آن وجود دارد. (مشخص نیست که آیا این تعداد کشته‌ها برای منعکس کردن مرگ ساکن لس‌آنجلس به‌روزرسانی شده است یا خیر، اگرچه تا روز سه‌شنبه (13 سپتامبر)، مرگ و میر هنوز در صفحه اصلی فرود آبله میمون CDC ذکر نشده بود.)
ویروس‌های آبله میمون عامل شیوع کنونی، معروف به ویروس‌های آبله میمون clade II، معمولاً نسبت به سایر دودمان آبله میمون‌ها کشنده‌تر هستند. از نظر تاریخی، ویروس‌های کلاد II – که قبلاً کلاد آفریقای غربی نامیده می‌شد – بین 1 تا 3.5 درصد از افراد مبتلا به این بیماری را کشته است، در حالی که ویروس‌های کلاد I – که قبلاً کلاد حوضه کنگو بود – دارای نرخ مرگ و میر بین 6 تا 10 درصد هستند.
به گزارش STAT، افرادی که بر اثر آبله میمون می میرند ممکن است به دلیل ناراحتی ریوی، التهاب در کیسه های هوایی ریه ها (برونکوپنومونی) یا التهاب مغز (آنسفالیت) که در نتیجه عفونت ایجاد می شود، رخ دهد. سایر مرگ و میرهای آبله میمون به عفونت های باکتریایی ثانویه و سپسیس، یک واکنش ایمنی تهدید کننده حیات که باعث التهاب گسترده و آسیب اندام می شود، مرتبط است.
STAT گزارش داد تا کنون در شیوع فعلی، پزشکان تعیین نکرده اند که آیا همه کسانی که در اثر آبله میمون جان خود را از دست داده اند به یک علت فوری مانند دیسترس ریوی یا سپسیس مرده اند یا خیر. این موضوعات ممکن است، زمانی که داده های بیشتری در مورد هر مرگ در دسترس عموم قرار گیرد یا در مقالات تحقیقاتی شرح داده شود، روشن شود.

منبع: livescience.com
مترجم: کیانوش کرمی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا