نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابتلای دو همدانی به بیمای وبا

دکتر فاطمه ترکمان اسدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: شهروندان بدون ایجاد تشویق باید علائم این بیماری را بدانند و آگاهی کامل داشته باشند چرا که درمان به موقع در روند بهبودی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه  بیماری وبا علائمی از جمله علائم گوارشی دارد، تصریح کرد: فردی که مبتلا به وبا باشد ممکن است هیچ علامتی از بیماری را نشان ندهد و هیم مشکل گوارشی برای وی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: درصدی از افراد هستند که با ورود باکتری به دستگاه گوارششان علائم دارد می شوند  و طیفی از علائم در آنها بروز می کند که بین خفیف ، متوسط تا شدید متغیر است و این موارد به سیستم ایمنی افراد بستگی دارد.

دکتر ترکمان خاطرنشان کرد: به طور معمول بیماران با علامت هایی مانند استفراغ ، تهوع و اسهال مواجه می شوند، و بیماران مبتلا به وبا دچار دل پیچه نمی شوند ، اما با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم و ممکن است افراد دچار دل پیچه شوند، نباید دردهای شکمی غیر وبا را با بیماری وبا اشتباه بگیرند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی تاکید کرد: بیماران وبا به دنبال فرایند دفع مایعی از فرد خارج می شود که شبیه لعاب برنج بوده و بو ندارد و حجم زیادی دفع  دارند و به همین دلیل املاح در بدنشان کم می شود و بدن درد ار احساس می کنند که در مجموعه توصیه میشود به پزشک معالج مراجعه کنند.

وی گفت: بیماران پیوندی، بیماران دیالیزی، دیابت، سرطانی ها و سایر بیماری های زمینه ای در معرض ابتلای شدید به وبا هستند که  باید این افراد مراقب باشند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل