نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اوج گیری استفاده از سرم تراپی در فصل تابستان

دکتر قدرت اله رستمی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد: در فصل تابستان سالجاری با توجه به شیوع کرونا و ورود به پیک هفتم و سایر بیماری های گوارشی فصلی نیاز به سرم تراپی در درمان بیماران افزایش یافت و این موضوع موجب مواجه شدن با کمبود سرم شد.

وی با بیان اینکه مجموعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی متناسب با نیاز هر داروخانه اقدام به توزیع سرم کرده است، تصریح کرد:  در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی هیچ گونه کمبود سرم وجود ندارد و بخش های خصوصی نیز متناسب با نیازشان سرم توزیع شده است.

وی ادامه داد: مطابق با وضعیت جغرافیایی هر داروخانه و نزدیکی آن داروخانه به مراکز درمانی سرم توزیع شده و به این ترتییب هیچ بیمار نیازمند به سرم تراپی بدون سرم معطل نشده است.

دکتر رستمی خاطرنشان کرد:  در تابستان سال جاری به پیک هفتم کرونا ورود یافتیم، در فصل تابستان نیز کرونا به صورت گوارشی خودش را نشان داد همچنین سایر بیماری های گوارشی در فصل تابستان شیوع پیدا کرد و به این ترتیب نیاز به سرم تراپی برای درمان بیماران افزایش یافت، اما با این تفاسیر نیاز به سرم تراپی مدیریت شده است.

وی یادآور شد: نیاز به سرم تراپی در حال حاضر نسبت به هفته های گذشته بسیار کمتر شده است، چرا که از فصل گرمای تابستان و پیک هفتم کرونا عبور کرده ایم.

وی گفت: بیماران بدحالی که نیاز به سرم داشته باشند به بیمارستان ها ارجاع و  درمان شدند همچنین برخی بیماران اسرار بر استفاده از سرم تراپی دارند که این پافشاری درست و علمی نبوده چرا که پزشک معالج برای درمان وی بهترین تصمیم را می گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تمامی کارخانه های تولید سرم با تمامی ظرفیت در حال ادامه کار هستند؛ تصریح کرد: حتی در برخی موارد برای رفع نیاز به سرم  نیز اقدام به واردات سرم کردیم .

گزارش: زهرا فرامرزدوست

 

خروج از نسخه موبایل