نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از ظرفیت پزشکان همدانی در حوزه گردشگری سلامت

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، علیرضا قاسمی‌فرزاد یکم شهریورماه در مراسم ادای احترام به ابوعلی‌سینا که در آرامگاه شیخ‌الرئیس ابوعلی‌سینا برگزار شد، اظهار کرد: بیش از دو سال است که پزشکان ما در حال جهاد هستند و در برابر کووید ۱۹ قرار دارند. دنیای پزشکی در مقابل این ویروس درمانده شدند اما پزشکان ما با تمام مشکلاتی که وجود داشت درخشیدند. تا ۱۰۰۰ سال هیچ کس با بوعلی‌سینا قابل رقابت نبود و کتاب‌های آن در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد.

وی در رابطه با ظرفیت‌های پزشکی استان همدان، مطرح کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند ما در حوزه پزشکی است. واقعاً پزشکان همدانی استان همدان سرآمد هستند و در دانشگاه‌های خارج از کشور کرسی دارند. ما از این ظرفیت می‌خواهیم استفاده کنیم و  مرکز گردشگری سلامت را دایر کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه بتوانیم مرکز گردشگری برای مباحث درمانی را داشته باشیم، ادامه داد: افرادی برای سرمایه‌گذاری مراجعه کردند تا بتوانیم هر دو حوزه را تقویت کنیم. فعالیت پزشکان استان کم‌نظیر است و با این ظرفیت می‌توانیم در این زمینه هم مانند سایر بخش‌ها حرف‌هایی داشته باشیم.

قاسمی‌فرزاد در رابطه با اقدامات حوزه درمان به مناسبت هفته دولت، مطرح کرد: زمانی‌که دولت سیزدهم دولت را تحویل گرفت آمار موارد فوت کرونا بالا بود اما هیأت دولت تمام توان را به‌کار گرفتند تا با این مسئله مقابله کنند و با حمایت آحاد مردم از جمله کادر سلامت، تفوق پیدا کردند.

وی ادامه داد: ششم مردادماه شاهد سفر رئیس جمهور به همدان بودیم و بیش از ۱۴ هزار میلیارد به بخش‌های مختلف تخصیص پیدا کرده که شامل حوزه سلامت هم می‌شود. در این هفته بیش از ۲۰۰۰ میلیارد افتتاح پروژه و بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی در تمام حوزه‌ها داریم.

خروج از نسخه موبایل