نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای طرح دارویار راهکاری برای جلوگیری از قاچاق دارو

دکتر قدرت اله رستمی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: قبل از اجرای طرح دارویار امکان قاچاق دارو وجود داشت، اما خوشبختانه با اجرای این طرح شاهد کوتاه شدن دست قاچاقچیان دارو هستیم به گونه ای که نسخه ها به صورت الکترونیکی بوده و دارو در صورتی دست بیمار قرار می گیرد که نسخه پزشک در دست داشته باشد در غیر این صورت قیمدت برای افراد آزاد محاسبه می شود که برای قاچاقچیان دارو این نوع خرید صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه طرح دارو یار از 22 تیرماه در استان همدان اجرایی شده، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح تمامی داروهای مورد نیاز شهروندان به راحتی قابل دسترس باشد چرا که این طرح به نوعی شفاف سازی شده و برای مصرف کنندگان از نظر قیمت هیچ نوع تغییری ایجاد نشده است.

دکتر رستمی با بیان اینکه در گذشته یارانه دارو به تولید کنندگان دارو داده میشد، تصریح کرد: با اجرای طرح دارویار پرداخت یارانه دارو از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره رسیده است و بیمه ها واسطه بین داروخانه و مردم خواهند بود.

وی ادامه داد: طرح دارویار موجب ایجاد عدالت در توزیع دارو میشود همچنین اجرای این طرح تنها برای داروهای تولید داخل اجرایی می شود و امیدواریم برای داروهای وارداتی طرحی مناسب در نظر گرفته شود تا همه مردم بتوانند به داروهای مورد نطرشان دسترسی پیدا کنند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل