بیشترین گزارشات کودک آزاری، جسمی است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس،  زهره بختیاری ظهر روز پنج شنبه مورخ ۳۰ تیرماه سالجاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمات بهزیستی جوابگوی  نیاز  کودکان کار نیست چرا که در آمد آنها بر اساس گزارشات بسیار بالاست بنابراین کمک و حمایت آنها، نیز موجب تشویق آنها به این امر می شود.

وی گفت: در سال گدشته ۱۰۴ کودک خیابانی را نظم و انضمام دادیم و ساماندهی رویم و خدمات آموزشی و حمایتی به کودک و خانواده دادیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خاطرنشان کرد: بیشترین تماس های اورژانس مربوط به اختلافات حاد خانوادگی و کودک آزاری و اقدام به خودکشی داریم .

وی با بیان اینکه زنان مجرد ۳۰ سال به بالا می‌توانند سرپرستی فرزندی را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: از این امر استقبال می کنیم و  تعداد پشت نوبتی ها زیاد بوده و برخی مدارک را کامل بارگذاری نکرده اند که به آنها اطلاع رسانی می شود تا مدارک خود را تکمیل کنند.

وی به کودک آزاری اشاره کرد و ادامه داد:  بیشترین تماس دریافتی اورژانس مربوط به کودک آزاری جسمی است و تا کنون گزارشی از سوی آزار کودکان توسط معلمان نداشتیم و عدم رسیدن گزارشات نشان دهنده نبودن آزار های موجود در کودکان نیست.

وی افزود: خدمات اورژانس را بخواهیم تعریف کنیم ۴ وظیفه شاکله اصلی اورژانس را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: پایگاه  اجتماعی در سکوت گاه های غیر رسمی مستقر بوده و قرار است مجدد احیا شود و در قالب برنامه توانمند ساز نیز می توادن اجرا شود.

بختیاری تصریح کرد: در طرح ۲۰۲۰ مناطق محروم مددجویان شناسایی می‌شوند و خانواده هایی که فقر مطلق دارند در این طرح قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای اورژانس سه مشخصه وجود دارد که در ۹ شهرستان اصلی ما اورژانس اجتماعی راه افتاده است.

وی به تشکیلات اورژانس اشاره کرد و گفت: در این اورژانس ها پزشک، روانپزشک، کارشناس حقوقی  و  سایر متخصصان حضور دارند.

بختیاری به حمایت از ترنس ها اشاره کرد و گفت: مجموعه بهزیستی به از طی پروسه  سال سابقه روانشناسی   خدمات حمایتی برای جراحی آنها انجام می شود چرا که جامعه و گاهی اوقات خانواده ها پذیرای آنها نیستند و این ترتیب از آنها حمایت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا