نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

احداث پارک ویژه معلولین در همدان

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمد مهدی شاه قدمی ظهر روز پنج شنبه مورخ ۳۰ تیرماه سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احداث پارک ویژه معلولین را در دستور کار قرار داده ایم که این امر با کمک اصحاب رسانه امکان پذیر است که بتوانیم بیمارستان شهید بهشتی را از علوم پزشکی پس بگیریم و خدمات مدون و درستی به  افراد تحت پوشش بهزیستی ارائه دهیم.

وی افزود: ۱۴ سال گذشته بیمارستان شهید بهشتی به مدت دو سال اجاره گرفته شده و تا تکمیل بیمارستان اکباتان این محیط به علوم پزشکی داده شد و قرار بود تا زمان تکمیل بیمارستان اکباتان در اختیار علوم پزشکی باشد که امیدواریم این موضوع رفع شود و بیمارستان شهید بهشتی را پس بگیریم.

وی اضافه کرد: ۱۵۲ واحد افتتاح مسکن ویژه مدد جویان افتتاح شد که ۵۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: بهزیستی نهادی انقلابی، تخصصی و خدمت رسان است،خدمات ما در ۵ معاونت و چندین اداره که تحت نظارت هستند. 

دکتر شاه قدمی خاطرنشان کرد: در حوزه امور اجتماعی در دفتر توانمندسازی زنان و خانواده برنامه ریزی های لازم انجام شده و در این زمینه تعداد زیادی مستمری بگیران هستند.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی دفتر امور خانه و خانواده بچه های بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز شبانه روزی پذیرش می شوند، که ۱۴ مرکز نیز در مجموع برای این مر وجود دارد.

دکتر شاه قدمی تصریح کرد: ۱۹ مورد فرزند خواندگی در سال گذشته داشتیم .

وی به توانمندسازی افراد اشاره کرد و گفت: خدماتی در این خصوص به معلولان حرکتی، ذهنی و سایر مصادیق ارائه می شود .

مدیر کل بهزیستی همدان با بیان اینکه فیلتر ورود به عضویت در دفتر توانمندسازی  عبور از کمیسیون پزشکی است، تصریح کرد: این افراد توسط تیم های موجود در کمیسیون مورد نظر سنجیده می‌شوند.

وی گفت:۲۳۴ نفر در بخش سالمندان  در بخش روانی ۴۳۵ نفر و بیش از ۷۰۰ نفر در بخش ذهنی در مراکز شبانه روزی حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

دکتر شاه قدمی با بیان اینکه تامین و توزیع وسایل کمک بهداشتی ، تشک مواج، سمعک و سایر مصادیق به نیازمندان ارائه شده، یادآور شد: بیش از هفت هزار مورد نیز خدمات لازم ارائه شده است.

وی به فعالیت های  معاونت پیشگیری اشاره کرد و افزود: ۱۴ هزار و ۹۹۰ نفر در حوزه معتادین خدمات  گرفته اند.

دکتر شاه قدمی یادآور شد: ۱۰ مرکز مشاوره ژنتیک فعال داریم که به درخواست کنندگان خدمات لازم ارائه می شود.

وی گفت:  بهزیستی یکی از نهادهایی است که جالب مشارکت مردمی را دارد و این امر توسط امور خیریه انجام می شود.

وی ادامه  داد: ۱۳۲ هزار و ۹۴۶ میلیون ریال کمک بلاعوض شده از سوی دولت داشتیم.

دکتر شاه قدیمی با اشاره به فعالیت حوزه اشتغال گفت:  یک هزار و ۲۱۵ مورد شغل در سال گذشته ایجاد شده و مددجویان در این زمینه به فعالیت مشغول شده اند.

مدیرل بهزیستی همدان گفت: از همه اقشار جامعه به نحو های مختلف پذیرای کمک های مردمی هستیم و این موضوع تنها معطوف به مشارکت‌های نقدی نیست، چرا که یک کارخانه دار می تواند از  مددجویان  استفاده کرده و آنها را مشغول به کار کند.

وی به فرزند خواندگی اشاره کرد و گفت: اکثریت متقاضیان دختر و نوزاد می‌خواهند در حالیکه به عنوان  امین موقت می توانند کار خیر انجام دهند تا این کودکان بتوانند در آغوش خانواده ها پرورش یابند که امیدواریم این موضوع فرهنگ سازی شود.

وی ادامه داد: برخی کودکان بیمار هستند و کسی تمایل به نگهداری آنها ندارد، در حالیکه این افراد تمایل به حضور در بین خانواده ها را دارند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست 

خروج از نسخه موبایل