نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهکار پیشگیری از موج جدید کرونا، انجام واکسیناسیون علیه کرونا

به گزاری خبرگزاری سیناپرس، دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی به افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ طی روزهای اخیر اشاره و اظهار کرد: با توجه به موارد افزایش ابتلا به کووید ۱۹ در طول هفته گذشته در موارد سرپایی و بستری، احتمال بروز موج جدید بیماری می رود البته هنوز نمی‌توان با قاطعیت از بروز موج جدید خبر داد و  در طی هفته‌های آتی باید منتظر اتفاقات پیش رو باشیم اما به هر ترتیب رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه افراد به ویژه گروه‌های آسیب پذیرتر الزامی است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به نزولی شدن آمار ابتلا عنوان کرد: برای اینکه خود و خانواده هایمان را از ابتلا به بیماری مصون داشته و خدای ناکرده گرفتار عوارض بعدی آن نشویم لازم است نسبت به واکسیناسیون همه افراد خانواده هرچه سریعتر اقدام کنیم و همچنین تکمیل دوره واکسیناسیون را در مرحله سوم و چهارم جدی بگیریم.
معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: افرادی که در خانواده خود کودک ۵ تا ۱۲ ساله دارند که واکسن نزده‌اند (چه نوبت اول و چه نوبت دوم) باید هرچه سریع تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند و خوشبختانه انواع واکسن مناسب گروههای سنی مختلف در مراکز تزریق موجود است و دغدغه ای از این حیث وجود ندارد.
وی بیان کرد:  تمام افراد ۱۰ سال به بالا که نوبت سوم را دریافت نکردند چه سریعتر برای نوبت سوم واکسن اقدام کنند و افرادی که در رده سنی هشتاد سال به بالا هستند و ۶ ماه از نوبت تزریق دز سوم آنها گذشته حتماً برای دریافت نوبت چهارم به مراکز مراجعه کنند و انتخاب پلتفرم واکسن در این نوبت برای این گروه سنی به تمایل شخصی بستگی دارد و می توانند با راهنمایی کارشناسان ما نوع واکسن خود را در این نوبت تزریق، تغییر دهند.
دکتر ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی خیلی کمرنگ شده و تقریباً به وضعیت قبل کرونا برگشته، تاکید ما بر رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست‌ها و تاکید بر این است که در اماکن سربسته همچنان استفاده از ماست ضرورت دارد، امیدوارهستم که در طی هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد ابتلا نباشیم و نگرانی‌ها با فروکش کردن مواد سرپایی و بستری بیماری مرتفع شود. /

خروج از نسخه موبایل