نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عید قربان مراقب تب کریمه کنگو باشید

دکتر محمود رضا رسولی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: شهروندان باید برای جلوگیری از انتشار بیماری کروناو بیماری های قابل انتقال از دام به انسان به ویژه تب کریمه کنگو، به هیچ وجه خودشان اقدام به ذبح دام نکنند.

وی افزود: ذبح قربانی در دوز عید قربان در کشتارگاه های دام انجام خواهد شد و در صورت مشاهده ذبح قربانی در محله ها و منازل، موضوع مورد پیگیری قرار می گیرد چرا که در حال حاضر در خطر شیوع تب کریه کنگو قرار داریم.

وی ادامه داد: مجموعه دامپزشکی در روز عید قربان اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی مردم می کند.

دکتر رسولی خاطرنشان کرد: برای روز عید قربان 11 اکیپ ثابت و 30 اکیپ سیار نیز با ترکیب 20 نفر دامپزشک،38 نفربازرس بهداشتی گوشت و 17 نفرناظر شرعی تدارک دیده شده است.

مدیر کل دامپزشکی همدان با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو بسیار خطرناک است، تصریح کرد: شهروندان باید برای ذبح دام، دام را از مکان های تعریف شده که تحت کنترل مجموعه دامپزشکی است، خریداری کنند چرا که از نظر بیماری های مختلف به ویژه بیماری تب کریمه کنگو مورد معاینه قرار گرفته اند و همچنان نظارت بر آنها ادامه دارد.

وی یادآور شد: تمامی کشتارگاه های استان همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی، آمادگی ارائه خدمات به تمامی شهروندان را دارد.

دکتر رسولی گفت: شماره تماس 1512 برای ارائه خدمات به شهروندان در نظر گرفته شده که به صورت 24 ساعته نیز پاسخگو است.

گزارش: سحر فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل