نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شناسایی24 مورد ابتلا به ایدز در همدان

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، محمد میرزایی با اشاره به اینکه هفتم تیر ماه روز ملی مشاوره و آزمایش HIVنامگذاری شده است، اظهار کرد: ۷۳ درصد از مبتلایان به این بیماری هم اکنون پرونده فعال دارند.
وی ادامه داد:برای شناسایی به موقع افراد آلوده تنها راه مشاوره،و آزمایش HIV است که به دو صورت آزمایش خون و کیت رپید تست انجام می شود.
کارشناس ایدز  معاونت بهداشتی دانشگاه عنوان کرد:تمام افرادی که به دلایل مختلف مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و مراکز مشاوره آزمایش رپید تست را به صورت رایگان و محرمانه انجام دهند.
وی با بیان اینکه انگ زدایی از این بیماری از مهمترین اهداف پیش رو است عنوان کرد:با انگ زدایی می توان بیمار یابی را سریع تر انجام و روند درمان را راحت ترادامه داد.
میرزایی اضافه کرد:پس از تشخیص نهایی با درمان مداوم و رایگان امکان دستیابی به طول عمر و زندگی طبیعی برای مبتلایان میسر می شود.
وی عنوان کرد:افراد برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از رفتارهای پر خطر مانند اعتیاد،روابط جنسی نا ایمن،استفاده از وسایل مشترک در مراکز غیر مجاز (حجامت غیر بهداشتی،تاتو غیربهداشتی، دندانپزشکی غیر بهداشتی) خودداری کنند.

خروج از نسخه موبایل