نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این افراد با اسهال و استفراغ در فصل گرما بیشتر درگیرند

فاطمه ترکمان اسدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: با کاهش دما شیوع بیمای های تنفسی و عفونت های دستگاه تنفسی افزایش می یابد و در فصل گرما نیز عفونت دستگاه گوارشی بیشتر می شود.

وی افزود: بروز اسهال و استفراغ در فصل گرما طبق روالهای گذشته افزایش می یابد و ابتلا به عفونت دستگاه گوارشی در فصل گرما موضوعی کاملاطبیعی تلقی می شود.

دکتر ترکمان خاطرنشان کرد: علائم بیماری اسهال از دل درد، پیچش شکم، تناوب در بیرون روی، گاهی حتی تب، لرز و استفراغ نیز وجود دارد و می‌تواند از اسهال بلغمی تا اسهال خونی را دربرگیرد.

وی گفت: هیچ یک از ویروس های گوارشی که در حال حاضر با شروع فصل گرما درگیر هستیم، جدید نبوده و بروز ویروس های گوارشی در فصل گرما را هر ساله داریم.

وی تصریح کرد: بیماری‌هایی که به عنوان بیماری‌های اسهالی شناخته می‌شوند از نظر مدت زمان در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نخست اسهال حاد که تا ۲ هفته طول می‌کشد، دوم، اسهال پایدار که بیش از ۲ هفته به طول می‌انجامد و دسته سوم اسهال مزمن است که بیشتر از یک ماه به صورت مستمر یا متناوب در فرد بروز و ظهور دارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی همدان در پایان گفت:  در اسهال حاد که بین دو تا سه روز تا دو هفته امکان بروز و درگیری دارد غالبا منشأ ویروسی دارد و انواع ویروس‌ها که در عفونت روده‌ای ایجاد می‌شوند، می‌توانند منجر به بروز اسهال حاد شوند البته در مواردی هم علت اسهال باکتریال است.

گزارش: سحر فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل