نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

میوم رحم با گذشت زمان سرطانی نمی شود

دکتر صغری ربیعی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: سن بروز این بیماری از  دوران بلوغ بوده و تا پایان سن باروری ادامه دارد.

وی افزود: میوم ها انواع مختلفی دارند که با توجه به تفاوت در آنها نیز محل قرار گیری آنها در قسمت های مختلف رحم نیز متفاوت است.

دکتر ربیعی خاطرنشان کرد: میوم ها توده های خوش خیم غیر سرطانی هستند که به طور معمول بدون علامت بوده اما در برخی موارد با خونریزی های سنگین و طولانی مدت همراه است و باتوجه به اینکه در بسیاری از موارد بدون علامت هستند به افراد بعد از سن بلوغ توصیه می شود چکآب سالانه را فراموش نکنند.

وی ادامه داد: سارکوم با میوم متفاوت بوده و سارکوم نوع بدخیم بیماری رحم محسوب می شود و فردی که به میوم مبتلا باشد درصد تغییرات بدخیمی در آن بسیار نادر است.

دکتر ربیعی خاطرنشان کرد: میوم ها تا سن باروری و قبل از یائسگی بروز می کنند و بعد از سن یائسگی رشدشان متوقف می شود و به مرور زمان کوچک تر می شوند.

وی به درمان میوم اشاره و اضافه کرد: برای درمان میوم ها داروی درمانی وجود ندارد و راه درمان میوم برداشتن میوم از رحم است که بسته به اندازه میوم و محل قرار گیری میوم پزشک معالج تصمیم بر جراحی می گیرد.

وی گفت: در برخی موارد که فرد به میوم مبتلا بوده و پزشک معالج با تجویز دارو بیماری را کنترل می کند، داروی تجویز شده برای رفع عوارض میوم از جمله خونریزی و شکم درد است.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل