نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این بیماری در انسان کشنده است

دکتر محمود رضا رسولی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: بیمای هاری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان بوده که این بیماری در انسان کشنده است.

وی افزود: با توجه به حضور بیشتر انسان ها در طبیعت در فصول گرم سال، اقدامات پیشگیرانه انجام شده و به این ترتیب سگ های صاحب دار گله و چوپانان علیه این ویروس واکسینه شده اند.

دکتر رسولی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه در مراکز خصوصی واکسیناسیون علیه هاری برای حیوانات انجام می شود آمار واکسیناسیون بالاتر است و انجام بیش از 12 هزار واکسیناسیون علیه ویروس هاری در سگ های صاحب دار مربوط به بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه برخی افراد اقدام به نگهداری حیواناتی از جمله سگ و گربه در منزل می کنند، تاکید کرد: صاحبان این حیوانات باید برای واکسیناسیون علیه هاری اقدام کنند و به کلینیک های خصوصی مراجعه کنند.

مدیر کل دامپزشکی یادآور شد: واکسیناسیون سگ های نگهبان، چوپان و گله  به صورت رایگان انجام می شود  و صاحبان این حیوانات در صورتی که  برای واکسیناسیون اقدام نکرده اند می توانند به دامپزشکی مراجعه کنند.

وی گفـت: اگر کانون این بیماری در مکانی تشخیص داده شود تمامی موارد در آن منطقه بررسی می شود تا بتوانیم از انتقال این بیماری جلوگیری کنیم.

گزارش: سحر فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل