رییس دانشگاه شیراز: نمودار تولید علم در ایران صعودی است

 رییس دانشگاه شیراز با بیان این که دورنمای علمی مناسبی فراروی دانشگاه های کشور است، گفت: آمار تولید علم در ایران در سال 2013 میلادی یک و شش دهم علم تولید شده در دنیا بود که در سال 2014 میلادی به یک و هفت دهم افزایش یافت که نشان از روند رو به رشد و صعودی دارد.

 مجید ارشاد لنگرودی عصر دوشنبه در دیدار رؤسا و برخی استادان دانشگاه های فارس با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در شیراز افزود: با این وجود می پذیریم که دانشگاه ها باید در راستای تبدیل علم به فناوری و تربیت متخصص کارآفرین تلاش بیشتری صورت دهند. 

رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه که هشت تن از دانشمندان بین المللی تولیدکننده یک درصد علم در دنیا عضو هیأت علمی آن هستند، از نظر تولید علم نخستین دانشگاه شهرستانی و در مقیاس ملی، سومین دانشگاه کشور است. 

وی با اشاره به قراردادهای پژوهشی دانشگاه شیراز در حوزه های دفاعی، شهری و ترافیک، صنعت برق، خشکسالی و مسایل فرهنگی و اجتماعی گفت: آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه که پاییز امسال به بهره برداری می رسد نیازمند تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است. 
ارشاد ادامه داد: هرچند دولت نمی تواند برای همه مراکز آموزش عالی کشور آزمایشگاه دایر کند اما با تجهیز آزمایشگاه دانشگاه شیراز می توان انتظار داشت که این آزمایشگاه به همه مراکز علمی کشور از جمله در استان های جنوبی ایران خدمات ارایه کند. 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح دوشنبه در سفری یکروزه به شیراز مرکز استان فارس سفر کرد. به گزارش ایرنا ستاری صبح دوشنبه پس از بازدید از شرکت صا ایران در آیین امضای قرارداد طرح ساخت سکوی ملی حفاری حضور یافت و با رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و جمعی از استادان و اعضای هیأت علمی دیدار کرد و دیدار با فعالان اقتصادی پایان بخش برنامه های سفر وی به شیراز بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا