ناباروری، ره آورد آلودگی هوا

دکتر صغری ربیعی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: سموم عواملی هستند که به موجودات زنده آسیب می رسانند و به این ترتیب تخمک و اسپرم نیز سلول زنده هستند که در صورت قرار گیری در معرض آلودگی ها و سموم آسیب می بینند و به این ترتیب افرادی که در معرض آلودگی هوا و سموم هستند، ممکن است نابارور شوند.

وی افزود: در حال حاضر در زندگی صنعتی و ماشینی با آلودگی های مختلفی درگیر هستیم که از جمله آنها آلودگی هوا، امواج و سایر مصادیق است که برای جلوگیری از درگیری با آنها چاره ای نداریم و تنها می توانیم به کاهش میزان آلودگی کمک کنیم و استفاده از آفت کش ها و حشره کش ها را به حداقل  برسانیم.

دکتر ربیعی خاطرنشان کرد: برای کاهش خطرات و آسیب های ناشی از آلودگی هوا، سموم، آفت کش ها و حشره کش ها  می توانیم در کاهش این آلودگی ها قدم برداریم و از میزان آلودگی ها بکاهیم به گونه ای که هر یک نفر می تواند در راستای کاهش آلودگی ها نقش کمک کننده داشته باشد.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه آلودگی هوا علاوه بر تاثیرات منفی بر روی باروری می تواند سرطان زا باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه تخمک خانمها در داخل حفره لگن قر دارد کمتر در معرض آسیب بوده اما آقایان به علت بیرون بودن اندام تناسلی بیشتر در معرض آسیب های ناشی از آلودگی هوا و سموم هستند.

وی گفت: برخی سموم نیز عوامل زمینه ساز ابتلا به انواع سرطان ها هستند که با آگاهی از این موضوع می توانیم بر کاهش آلودگی ها نقش خود را به درستی ایفا کنیم همچنین در استفاده از حشره کش ها و سایر آفت کش ها احتیاط کنیم.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا