نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سرنوشت دارو با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی

دکتر قدرت اله رستمی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: افزایش قیمتی که مربوط به حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی باشد، شامل داروها نشده است چرا که برای این امر نیازمند  زیرساخت ها هستیم.

وی افزود: در صورتیکه حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی شامل داروها شود، یارانه آن نیز پرداخت می شود و به این ترتیب افزایش قیمت ها برای مردم احساس نخواهد شد.

دکتر رستمی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد  افزایش قیمتی در حوزه داروها به واسطه حذف ارز4 هزار و 200 تومانی داشته باشیم، به سازمان های بیمه گر یارانه دارو پرداخت می شود و به این ترتیب افزایش قیمت دارو برای مردم احساس نمی شود چرا که سازمان های بیمه گر متقبل خواهند شد.

وی گفت: با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی هر گونه اخلال که در حوزه داروها وجود داشت، از بین می رود و به این ترتیب مدیریت منابع شکل می گیرد، اما در حال حاضر حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی شامل دارو نمی شود.

دکتر رستمی با بیان اینکه زیرساخت های حذف ارز 4 هزارو 200 تومانی برای دارو باید  ایجاد شود، تصریح کرد: رایزنی با سازمان های مختلف باید انجام شود و مردم باید آگاه باشند  که درصورت اجرایی شدن حذف ارز 4 هزار و200 تومانی در حوزه دارو تنها محل پرداخت یارانه ها  جابجا می شود و به این ترتیب برای مردم تفاوتی نخواهد داشت.

گزا رش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل