نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استفاده از کولر آبی در شرایط بحرانی و آلودگی هوا ممنوع!

دکتر فاطمه ترکمان اسدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در وضعیت بحرانی و آلودگی هوا قرار داریم، شهروندان بهتر است از کولر آبی در منزل استفاده نکنند و راه های ورود هوای آزاد به داخل منزل را مسدود کنند چرا که کولر آبی هوای بیرون را به داخل می کشاند و به این ترتیب هوای داخل منزل آلوده می شود.

وی افزود : در زمان وقوع آلودگی هوا و گرد و غبار بهترین راهبرد کاهش مواجهه است بنابراین از هر گونه فعالیت بدنی از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری در هوای آزاد باید پرهیز شود.

دکتر ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: سالمندان، کودکان، افرادی که سابقه بیماری های قلبی، تنفسی و ریوی دارند و خانم های باردار  بهتر است از حضور  و تردد در هوای آزاد و فضای باز پرهیز کنند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی برگزاری زنگ تفریح و هر گونه فعالیت بدنی در هوای آزاد در مدارس متوقف شود.

وی گفت: در صورتیکه شهروندان با خودروی شخصی تردد می کنند باید وضعیت تهویه خودرو را در حالت گردش هوای داخل قرار دهند و از ورود هوای بیرون به داخل خودرو جلوگیری کنند.

دکتر ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: برخی افراد شغل هایی دارند که در هوای آزاد باید حضور داشته باشند بنابراین این دسته افراد باید از ماسک مناسب استفاده کنند.

خروج از نسخه موبایل