نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کمبود انسولین قلمی رفع شد

دکتر قدرت اله رستمی در کفتگو با سیناپرس، با بیان اینکه در چندماه گذشته با کمبود انسولین به ویژه انسولین های قلمی مواجه بودیم، اظهار کرد: در حال حاضر هیچگونه مشکلی در زمینه تأمین و توزیع انسولین های قلمی در استان همدان وجود ندارد و توزیع این دارو فقط در داروخانه های منتخب و پر تردد انجام می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در حال حاضر با بهتر شدن شرایط و جبران کمبودهای انسولین، این داروی پر مصرف در همه داروخانه هایی که تمایل به دریافت داشته باشند، توزیع می‌شود.
وی تصریح کرد: در زمان کمبود، توزیع انسولین به صورت محدود و سهمیه‌ای بود، اکنون محدودیتی وجود ندارد و بیماران می توانند به اندازه‌ای که پزشکشان تجویز کرده‌اند دارو را دریافت کنند. 
دکتر رستمی با تاکید بر اینکه در تامین شیرخشک مشکلی نداریم عنوان کرد: انواع شیرخشک در ۸۰ داروخانه در سطح استان توزیع می‌شود.
وی گفت: ممکن است به صورت مقطعی با کمبود برخی اقلام مواجه شویم اما در کل مشکل خاصی وجود ندارد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه توزیع بخشی از داروها همچنان سهمیه‌ای است، بیان کرد: وزارتخانه مقدار سهمیه استان را اعلام می‌کند و ما نیز عملیات توزیع را انجام می‌دهیم.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت استان از نظر ذخایر دارویی مطلوب است، گفت: از نظر تامین و توزیع داروهای بیماران کرونایی هم مشکلی وجود ندارد.
دکتر رستمی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون افزایش قیمتی در زمینه دارو نداشتیم، عنوان کرد: تا کنون حذف ارز ترجیحی دارو عملیاتی نشده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه باید اول زیر ساخت‌های لازم برای حذف ارز ترجیحی دارو فراهم شود، تصریح کرد: اگرچه این طرح فوایدی دارد و جلوی برخی سوء استفاده‌ها و قاچاق دارو را می‌گیرد اما حذف یکباره و بدون فراهم کردن زیرساخت‌ها مشکل‌زا خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل