نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سرخک؛ از راه های انتقال تا علائم و بروز بیماری

جلال الدین بطحائی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: سرخک یکی از شابع ترین بیماری های حاد تنفسی بوده که از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم با ترشحات دستگاه تنفسی منتشر می شود.

وی به علائم بیماری سرخک اشاره کرد و افزود: بثورات پوستی، تب، سرفه خشک، گلودرد و آبریزش بینی از علائم بروز این بیماری هستند که والدین در صورت مشاهده چنین علامتی باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

بطحائی با بیان اینکه در صورت مشاهده فرد مشکوک به سرخک آزمایشات لازم برای قطعیت ابتلای وی به سرخک انجام می گیرد، گفت: سه نوع آزمایش و نمونه شامل نمونه از خون و حلق بیمار دریافت شده و این نمونه ها برای آزمایش و دریافت نتیجه به آزمایشگاهی در تهران ارسال می شود.

وی تاکید کرد: به محض مشاهده فرد مشکوک به سرخک از ملاقات و نزدیک شدن به او باید پرهیز شود و علاوه بر جداسازی و قرنطینه، نسبت به تزریق واکسن فرد بیمار اقدام شود.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 41 هزار نفر علیه سرخک واکسیناسیون انجام داده اند که توصیه می شود سایر گروه های باقی مانده هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون علیه این بیماری اقدام کنند.

بطحائی  یادآور شد:  خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی از سرخک در استان همدان ثبت، گزارش و مشاهده نشده است.

گزارش: سحر فرامرزدوست

 

خروج از نسخه موبایل