نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همدان دهمین رتبه ورود مسافران نوروزی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، مجید جهانگیریان در کارگروه خدمات سفر و گردشگری شهرستان همدان با بیان اینکه در نوروز سال جاری ۷۹ هزار و ۷۱۷ نفر در هتل و اماکن پذیرایی استان اقامت داشتند، افزود: ۶۸ درصد از این آمار متعلق به شهرستان همدان است.

وی با اشاره به اینکه نظرسنجی از میزان رضایت گردشگران نوروزی صورت گرفت، افزود: چهار هزار مسافر در این نظر سنجی شرکت کردند و درصد بالایی از آنها از سفر به همدان رضایت داشتند.

جهانگیریان ادامه داد: همچنین بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از میزان بازدید ۷۷ اماکن گردشگری در سطح کشور بر حسب فروش بلیت، آرامگاه بوعلی‌سینا دارای رتبه ۲۳ است و از بین ۲۳۳ مجموعه تفریحی و توریستی کشور آرامگاه باباطاهر رتبه کمتر از ۲۵ را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در این ایام آرمگاه بوعلی‌سینا و باباطاهر از طریق شبکه "العالم" معرفی شدند، اظهار کرد: تعطیلی بازار همدان در چهار روز ابتدای سال نو و فراهم نبودن شرایط بازدید گردشگران از بازار تاریخی و خرید باعث نارضایتی گردشگران نوروزی بود.

وی با اشاره به اینکه بهتر است پارکینگ ادارات حاشیه اماکن گردشگری در ایام تعطیلات عید فطر به مسافران اختصاص یابد، گفت: همچنین انتظار می‌رود در این مدت فعالیت‌های عمرانی برای حفظ زیبا ماندن چهره شهر متوقف شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان با بیان اینکه فعالیت نانوایی‌ها در روزهای تعطیل باید نوبت بندی شوند، عنوان کرد: اختصاص سالن ورزشی و آموزشگاهی برای اسکان اضطراری، تامین ناوگان مسافربری توسط اداره راهداری، فراهم کردن سوخت مورد نیاز جایگاه‌ها، رفع مشکل احتمالی دستگاه‌های کارت خوان، نصب بنر خوشامد گویی در ورودی‌های شهر و آمادگی تعزیرات برای رسیدگی به شکایات از جمله مواردی است که باید برای تعطیلات عید فطر مورد توجه قرار بگیرد.

خروج از نسخه موبایل