تعلل و عدم تشخیص به موقع سرخک خطرآفرین است

جلال الدین بطحائی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: تا کنون هیچ مورد مثبتی از سرخک در کودکان همدانی مشاهده نشده اما با توجه به مشاهده چندین مورد ابتلای کودکان به سرخک در سطح کشور والدین باید نسبت به واکسیناسیون کودکانشان اقدام کنند.
وی افزود: بیماری سرخک در صورت تشخیص به موقع درمان می شود، بنابراین توصیه می شود والدین در صورت مشاهده علائم مشکوک به پزشک متخصص مراجعه کنند.
بطحائی با بیان اینکه واکسیناسیون سرخک در 12 ماهگی انجام می شود، خاطرنشان کرد: کودکانی که زیر یک سال دارند باید تا رسیدن موعد واکسیناسیون صبور باشند همچنین والدین این کودکان تا جایی که امکان دارد باید مراقبت های لازم را انجام دهند تا از ریسک ابتلای کودک به سرخک را تا جایی که امکان دارد، کاهش دهند.
وی با بیان اینکه تا کنون در استان همدان پوشش 95 درصدی نسبت به واکسیناسیون علیه سرخک در کودکان انجام شده، تصریح کرد: تعداد کمی از کودکانی که سنشان از 12 ماهگی عبور کرده و برای واکسیناسیون اقدام نکرده اند باقی مانده که امیدواریم این گروه هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون علیه سرخک اقدام کنند.
رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار علوم پزشکی یاد آور شد: والدینی که کودکان زیر یک سال دارند تا موعد واکسیناسیون کودکانشان بهتر است مراقبت های لازم را انجام دهند همچنین در صورت مشاهده علائم مشکوک نیز کودک خود را از مورد مشکوک جدا کنند.
وی د رپایان گفت: بیماری سرخک در صورت مداخله به موقع نسبت به درمان خطر آفرین نیست اما در صورت عدم پیگیری و تشخیص به موقع خطراتی را به دنبال دارد.

گزارش: کامبیز قمری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا